wagen begint goed op te trekken en houdt dan plots in. Turbodruk valt weg. Wagen heeft een trage reactie op het gaspedaal, zoals een turbogat bij het veranderen van versnelling. luchtmassameter reeds 2 maal vervangen. driewegregelklep voor sturing turbo vervangen. Geen enkele foutcode bij het uitlezen.Het probleem is versterkt als de motor heel warm wordt zoals na een tijdsje file rijden. Iemand enige suggestie?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
als je de olie vuldop eraf haalt stat er dan druk op
als dat zo is moet je het filter van de carterontluchting verv
deze zit onder de turbo
of pas distributie riem verv
gr paul
werkt de onder druk klep op de turbo wel goed soepel.
e.v.t. vacúum lek komt wel vaker voor alle onder druk slangen goed controleren
gr alexander
bedankt voor jullie reactie.
Er zit geen abnormale druk op de olievuldop, moet dat filter periodiek veranderd worden?
Distributierien is niet pas veranderd.
De onderdrukklep op de turbo slaat mooi uit als het darmpje erafgetrokken wordt bij draaiende motor.
EGR klep afkoppelen heeft ook niets uitgehaald.
Als je er een turbodrukmeter op aansluit zie je innitieel de druk die naar zijn juiste waarde gaat om plots bruusk weg te vallen en vervolgens weer geleidelijk opbouwt naar een iets lagere waarde.
19 jaar
bij het eraf halen van de olievuldop mag er helemaal geen druk op staan
gr
Beste Paul, kan een te hoge carterdruk invloed hebben op de turbodruk? Mag dat filter ertussenuit gelaten worden?
gr
19 jaar
filter mag er niet tusenuitgelaten worden moey een bepaalde tegendruk geven
al ie erg vervult is geeft dit invloed op de op de aangezogen lucht
gr
Hallo,
Er zitten twee turbodrukregelkleppen op.
Wissel deze twee maar eens om.
Ze zijn niet precies hetzelfde, maar de aansluitingen wel.
( 1 stekker en 3 vacuumslangetjes)
Als je voor de auto staat, zit er een iets links aan het schutbord met twee M6 moertjes vast, de ander rechts bij de ABS pomp, met een rubber bevestigd.
Succes..
Als je de oliedop ervan haalt pak dan eens een lange schroevendraaier en voel eens over de nokkenassen. Kan zijn dat deze in gesleten zijn, hierdoor krijg je ook vermogens verlies omdat de kleppen niet meer ver genoeg open gaan. Mogen max een halve mm ingesleten zijn. Maar in de praktijk zie je vaak als ze ingesleten zijn dat het heel snel verder slijt.
Dit is een veel voorkomende klacht.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar