close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A8: Verwarming / airco

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Benzine, Motorcode: 4.2

Wanneer ik 100 of harder ga rijden blaast de airco/ verwarming alleen nog maar koude lucht !
Bij lagere snelheden gaat het allemaal wel behagelijk worden in de auto.

Airco systeem leeggezogen gereinigd, lektest en opnieuw gevuld.
Thermostaat vervangen.
Geen lekkage aanwezig.
Uitlezen geeft geen foutcodes mbt de airco.
Temp meter in dashbord netjes op 90 graden constant.

En we snappen het nog niet !!! iemand een idee ?

Geplaatst door

rhunter (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wordt de kachel wel al na een minuut of 5-10 warm na een koude start?
Zoja, dan zou ik eens met de testkast de waardes uitlezen die ALLE temperatuursensoren aangeven die in het dashbord/kachelhuis gemonteerd zitten. (kan je uitlezen via kachelregelapparaat). Kan zijn dat er 1 sensor is die bv te hoog aangeeft terwijl de werkelijke temperatuur lager is en dan gaat vanzelf de kachel koudere lucht blazen (automatische kachel werking) want het zou immers al warmer zijn volgens de defecte sensor.

ricky 10
badge

12 jaar

Bedankt voor je snelle reactie.

Wordt gewoon snel warm. Toch vreemd dat als de rijwind (koeler wordende buitenlucht) toeneemt er dan ook koude lucht wordt afgegeven in de auto.
Zal de waardes nog eens bekijken.

rhunter 0

12 jaar

Sensoren geven de juiste temperaturen aan.

Niemand een idee ??

rhunter 0

12 jaar

Wat is de staat van de luchtfilter?Er zal ergens een van de kleppen niet helemaal open gaan.Bij lage tempereatuur heb je hoe dan ook minder luchtcirculatie.Vandaar het warmer aanvoelt.Ik verdenk klep van verwarming.

voyager 0

12 jaar

Luchtfilter is nieuw !! Maar sinds wanneer heeft een luchtfilter iets te maken met de verwarming ?? Of bedoel je een ander filter !!

Klep van de verwarming.............die wordt elektrisch gestuurd en geeft geen foutcodes. Bij lagere snelheden is de fan prima te regelen en dito temperatuur.

rhunter 0

12 jaar

Sorry! Ik zei luchtfilter.Ik bedoelde interieurfilter mee! En de klep van de verwarming mag dan geen foutcode geven,maar ik vermoed dat ie niet voldoende opengaat.Als de auto 2e hds is aangeschaft weet men vaak niet of de vorige eigenaar iets mee gedaan heeft.Juist bij een lagere snelheid heb je een lagere lucht verplaatsing daardoor kun je het beter regelen.Bij een hoger snelheid wordt door rijwind veel koude lucht in de auto geblazen en is door een niet voldoende geopende klep van de verwarming weinig warmte overdracht.In feite wordt je verwarmings radiateur niet warm genoeg.Er kan ook een verstopping plaats vinden in de verwarmingsradiateur waardoor doorstromming warm kvs onvoldoende is.Beiden hebben hetzelfde effect.

voyager 0

12 jaar

Nieuwe episode: Net terug van enig sleutelwerk. Koelsysteem geleegd doorgespoeld en behandeld met koelsysteemreinger. Systeem geheel leeggeblazen. Ook de kachel doorgespoeld en doorgeblazen. GEEN enkele verstopping merkbaar.
Opnieuw met koelvloeistof gevuld en ontlucht. Ook de kachel met beide ontluchtingsnippels ontlucht. Resultaat een warm interieur tot 90 km/h daarna gewoon weer koud. Vanaf snelheden die illegaal zijn wordt het weer warm.
Ik zie ff door de bomen het bos niet meer. Gelukkig is het niet zo koud buiten hihihih

rhunter 0

12 jaar

Ik zal even een stukje snelweg pakken tot het koud wordt in de auto. Daarna even de parkeerplaatst. Kap open, en voelen of de 2 slangen naar je kachelradiateur warm zijn.
Dan weer je zeker dat je kachelradiateur warm wordt.(of niet)
Ik weet niet of je climatronic hebt, maar met dit systeem kun je simpel allerlei waardes van sensoren in je auto uitlezen zonder vagkom. check 49c de koelvloeistoftemperatuur eens.

ik denk zelf dat het probleem in je kachelhuis zelf zit of in de aansturing ervan.

peter139 0

12 jaar

Bedankt voor je reactie ! Het is idd climatronic ! hoe lees je de codes uit ??

Koelvloeistof blijft continu 90 graden aangeven op de meter.

Slangen zijn en blijven heet !

rhunter 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A8 of stel zelf een nieuwe vraag.