auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Audi A4-Avant: wagen trekt niet in 1ste versnelling

Bouwjaar: 2006, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1900 TDI BRB

beste, ik heb een probleem met mij audi . de wagen trekt niet goed , vooral in de 1ste versnelling !! ik moet direkt naar 2de schakelen en dan trekt ie wel goed .
aan de wagen is al vanalles aan geweest
-nokkenas ingelopen door tuimelaarassen waar de alu dopjes uitgesprongen waren ( nieuwe nokkenas, klepstoters, tuimelaarassen )
-bi-massa vliegwiel vervangen en koppeling .
-lmm vervangen
-krukassensor vervangen
-koelvloeistoftemperatuur sensor vervangen

voor het optrekken zijn al versvhillende zaken nagekeken geweest of vervangen !
-egr en gasklephuis volledig opgekuist ! vol roet
- n75 vervangen en vacuumleidingen nagekeken
-bij de turbo zitten de varaibele schoepen goed los
-distributieriem staat op tijd

zou het kunnen liggen aan mijn pompverstuivers ?
de auto rijd verder heel goed , juist bij het optrekken in de eerste versnelling geen trekkracht en als de auto stationair staat de draaien en je zit erin dan voel je da wagen lichtjes schudden

ik heb iemand laten rijden met mijn wagen en die heeft dezelfde wagen als de mijne , a4 avant 1900 tdi , brb motor 115 pk en die zei ook direkt dat die 1ste versnelling vooral raar was , je geeft gas maar er gebeurt maar weinig .
ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want dit sleept nu al lang genoeg aan !
ik hoop dat ik snel reactie krijg . alvast bedankt

grtz jurgen

Geplaatst door

JURGENDC (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo iedereen , niemand een idee?

weet er iemand welke waarden de pompverstuivers moeten hebbben ?

Ik heb groep 13 en groep 23 uitgelezen

groep 13

cil 1 0,00
cil 2 -0,26
cil 3 -0,07
cil 4 0,35

groep 23

cil 1 -47.0
cil 2 -38.0
cil 3 -48.0
cil 4 -31.0


zijn dit goede waarden of kan je hieruit opmaken dat de verstuivers moeten vervangen worden ?

JURGENDC 0

10 jaar

Het enige wat je aan de waardes kunt aflezen is of er grote verschillen tussen de verstuivers aanwezig zijn.
Op zich zegt het niets over de conditie van de verstuivers, deze meting zegt dus niet alles..

Wil je op safe spelen demonteer de verstuivers en laat ze testen.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

OK dat ga ik doen . alvast bedankt

JURGENDC 0

10 jaar

Hoi iedereen , gisteren was ik aan het rijden en plots begon de wagen te schokken , er branden geen lampjes op het daschboard!! ik heb de wagen s'avonds uitgelezen met de vagcom . ik vond geen foutcodes in de engine blok . ik heb toen een volledige scan gedaan van de systemen en ik vond in de abs blok de foutcode 18625 load p1857 signal error message from ecu
ik heb dit opgezocht op google en kwam op enkele forums terecht , die zeiden allemaal dat het aan de kabelboom zou liggen onder het kleppendeksel die de pompverstuivers aansturen !
weet hier iemand meer van dat dit kan kloppen ?
alvast bedankt

JURGENDC 0

10 jaar

[quote=JURGENDC]dat het aan de kabelboom zou liggen onder het kleppendeksel die de pompverstuivers aansturen !weet hier iemand meer van dat dit kan kloppen ?[/quote]
Dit is heel goed mogelijk en komt dikwijls voor.

Het kabelboompje hoeft lang niet altijd te worden vervangen.
Enkel de contacten in de stekkers iets krapper zetten is voldoende.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

ik heb daarjuist de kabelboom vervangen in de cilinderkop . heb de foutcode gewist .
de motor draait veel mooier en het trillen is bijna volledig weg.
de wagen rijd beter en hij trekt ook veel beter
ik hoop dat de wagen nu niet meer schokt en dat het wegblijft ook.
ga de wagen morgen nog eens grondig en langdurig testen .

alvast bedankt paul

groetjes jurgen

JURGENDC 0

10 jaar

Hoi iedereen ,

gisterenmorgen was ik aan het rijden en de wagen begon plots weer te schokken rond 2000 toeren in 2de versnelling .dus de kabelboom was niet het probleem .dit heeft verschillende malen gedaan die morgen . ik heb toen de stekker van de egr klep getrokken en rij sindsdien rond zonder enig probleem en de wagen trekt veel beter en vlotter door . dan zal ik de egr klep maar gewoon vervangen zeker ? lampje van motorelectronica brand nu

grtz jurgen

JURGENDC 0

10 jaar

Plaatje ertussen en de foutcode laten wegschrijven bij een tuner.

martijn v o 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A4 of stel zelf een nieuwe vraag.