Goedendag mensen,
Ik hoop heel erg dat iemand me met dit probleem kan helpen.
Het doet zich vnl voor in flauwe bochten met t gas erop. Nadat ik t gas loslaat, gaan de trillingen nog wel even door totdat ie onder de 120 zakt en t weg is.
Bij lage snelheden in de stad, als ik t stuur volledig omgooi hoor ik de homokineten heel licht tikken.
Ik heb hier in ander threads al gelezen, dat dit ook met de banden te maken zou kunnen hebben, aangezien dit een quattro betreft,
Mijn voorbanden van een ander merk zijn dan mijn achterbanden, (voor conti, achter michelin).
Velgen zijn origineel.
Aangezien ik de trillingen als zeer heftig ervaar en ik mij de eerste x de *$#@#$%& schrok, vraag ik me af of t dus alleen dit bandenprobleem, of dat er meer aan de hand is.
En dus hoe waarschijnlijk het is dat dit opgelost is, na de aanschaf van 4 nieuwe banden.
Graag hier een inzicht in.
Ik ben vandaag bij mun garage geweest, en die zeggen dat t verschil in merk banden niets uitmaakt zolang de maat overeen komt, klopt dit?
Verder nog een klein vraagje over mijn turbodruk. Deze komt niet boven de 2 bar bij volgas(haalt max de 1.9), en blijft niet net boven de 1 bar hangen bij normaal gas. Is dit gewoon kwestie van slijtage, en zit er gewoon een turborevisie aan t komen of is dit normaal? (volgens t instructieboekje zou hij boven de 2 uit moeten kunnen komen,en normaal net boven de 1 bar moeten blijven hangen)
Auto rijd verder geweldig, nog nooit zo'n fijne auto gehad
Alvast bedankt voor eventuele reacties
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bij normaal gas geven bij normale snelheden (tot 140km/u) zal de turbodruk meter onder de 1 zakken. Dat is bij iedere benzine-turbo motor zo.
Bij gas loslaten en remmen op de motor zakt deze zelfs tot vlak boven de 0. Ook dat is normaal.
Vanaf een bepaalde snelheid (meestal zo'n 180 tot 200) heb je flink wat vermogen nodig om die snelheid vast te houden. Bij die snelheden zal de turbodruk-meter dan net tot flink boven de 1.0 gaan aan geven.
Als de motor niet loopt, staat dan de meter exact op 1.0?
[quote=oldford]Bij normaal gas geven bij normale snelheden (tot 140km/u) zal de turbodruk meter onder de 1 zakken. Dat is bij iedere benzine-turbo motor zo.
Bij gas loslaten en remmen op de motor zakt deze zelfs tot vlak boven de 0. Ook dat is normaal.
Vanaf een bepaalde snelheid (meestal zo'n 180 tot 200) heb je flink wat vermogen nodig om die snelheid vast te houden. Bij die snelheden zal de turbodruk-meter dan net tot flink boven de 1.0 gaan aan geven.
Als de motor niet loopt, staat dan de meter exact op 1.0?[/quote]
Bedankt voor de reactie.
Inderdaad, als de motor uitstaat, staat deze exact op 1.0.
Verder reageert hij precies zoals jij zegt. Dus waarschijnlijk dik in orde. Nog niet boven de 160 geduwd vanwege dat andere probleem.
Mijn monteur vertelde mij dat er een slang op wastegate ontbreekt, zou ik dat niet ergens aan moeten merken? ik heb t idee dat de nippel een andere functie heeft.
Ik heb deze auto net gekocht, en hij is redelijk oud. Vandaar dat ik erg nieuwsgierig ben.
Groet Daan
15 jaar
Vorige week 4 nieuwe banden geplaatst, even een ritje op en neer naar Frankfurt, en probleem is weg.
Het typische is ook, dat t "rauwe gevoel" in mijn rempedaal ook weg is, een probleem wat ik aan versleten schijven toeschreef.
Erg belangrijk dus bij een quattro, 4 dezelfde banden.
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi S6 of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar