Recentelijk is de onderste koelslang geknapt bij de koppeling tussen de slang en de radiator (nummer 4 op de tekening). Dit is tijdelijk verholpen door het gescheurde stuk van de slang te verwijderen en de slang opnieuw te monteren. Nu is de bovenste slang geknapt en krijg ik het vermoeden dat er teveel druk opbouwt. Of komt dit doordat de slangen hun beste tijd gehad hebben en heb ik pech dat er twee in één week knappen. (bijgevoegde foto's zijn van koelslang 1)
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Na 21 jaar is dat goed mogelijk , maar verlies je koelwater?
Slaat de motor s morgensmeteen op alle cilinders aan ?
Koelwater laten controleren op aanwezigheid van verbrandinggassen.
Koelvin werkt ?
Alle cilinders werken en slaan aan, auto komt net van de garage terug. Radiator bleef wel erg koud, ik weet niet of dit een probleem kan zijn? temperatuur bleef overigens wel netjes op niveau. De slang is geknapt nadat mijn auto ongeveer 5 minuten stil uit stond. Dus hier kwam een flinke spuit aan heet koelwater uitgeschoten. De koelvin refereert naar de ventilator? Deze draait daarentegen gewoon.
2 jaar
Deze heb ik lang geleden met mijn toenmalige E46 ook gehad: de vuldop voor de koelvloeistof is ook de overdrukbeveiliging en deze wil wel een keer stuk gaan: nieuwe vuldop aanschaffen!
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar