Sinds ik de koelventilator er uit heb gehaald om makkelijker de dynamo te verwisselen krijg ik de melding op mijn uitlees tool steeds de melding '7d activatie elektrische ventilator' terug niet altijd na het resetten maar wel vaak.
Als ik de auto stationair laat lopen en de motor temp. laat oplopen tot 107 graden slaat jij nog niet aan.
Hoger laten oplopen leek mij ff niet verstandig omdat hij toch nog moet aanslaan bij ongv. 105 graden?
Wat mij vorig jaar al opviel is dat de klimaat control ook niet echt heel koud werd.
Ik dacht misschien moet ik hem gewoon laten bijvullen of heeft dat met elkaar te maken?
Nou heb ik gelezen hoe je kan meten als de fan. ok is.
Ik meet12.4 op de dikke rood/witte een de dikke bruine en zowel op de massa van de auto en de rood/witte draden.
Ook als de auto stationair loopt op de dunne zwarte draad en massa meet ik (0,3 v)
is dat andere blokje met dat stekkertje (rechts op de foto)een weerstand ofzo en hoe werkt die precies?
Heb daar nog niet direct mijn multimeter op gezet van hoe of wat :)
Ik na toch dat kastje en de koelsensor doormeten als die beiden ok zijn?
Iemand met de zelfde ervaring of een idee?
[img]https://i.postimg.cc/3W9hCW53/radiator-f...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zonder fan doet je airco bijna niks, is dan afhankelijk van rijwind en bij minder dan 50km/h kan je condensor de warmte dan niet kwijt.
Fan aansturing kan je ook testen door airco in te schakelen, dan moet de fan zo nu en dan draaien.
Niet toevallig een stekker die niet goed aangedrukt is?
of gewoon een airco waar niet genoeg koelmiddel in zit. Als ik je probleem lees denk ik dat er niet veel aan de hand is alleen een defecte airo omdat er een lek is of iets dergelijks of je hebt een stekker niet goed aangesloten.
Net ff 12volt op de plus en min pool gezet maar hij doet helemaal niks,nada,noppes :devil:
De motor of de weerstand is stuk denk ik.
Heb hem al geprobeerd open te maken maar zit ingegoten.
Iemand ervaring met het vervangen van de weerstand of gewoon een goede tweedehands bestellen?
Mijn auto heeft is een 320I 2.2 liter maakt het uit als de ventilator uit een 318 komt?
De kap komt overheen met die ik gezien heb op internet
2 jaar
Gewoon even kijken naar het BMW nummer dat erop staat en dan een vergelijkbare bestellen?
2 jaar
Thx voor de tip :)
Er staat 1 nummer ingedrukt en die is van de kap alleen.
De nummers op de stickers zijn vervaagt.
Ik heb er wel een paar gevonden via onderdelenlijn.nl :)
2 jaar
Nu heb ik het ''weerstand'' kastje open gemaakt en heb een aantal dingen doorgemeten.
Er zit geen draadbreuk in de draden rood,groen en zwart van de stekker.
Als ik daar spanning op zet gebeurd er niks.
Als ik spanning op de groen en zwarte draad van de ventilator zelf zet,draait de fin gewoon.
De meeste weerstanden die ik heb kunnen doormeten zijn volgens mij ook ok gezien de waarden ik kreeg.
Misschien heeft iemand een idee of uit ervaring/nieuwsgierigheid welk onderdeel kapot zou kunnen zijn van dit element?
Ik weet dat er vrijwel goedkope ventilatoren te koop zijn op de sloop.
Omdat het vaker voorkomt ben ik nieuwsgierig naar het onderdeel wat dan misschien vaak de oorzaak is en maar een fractie kost in vergelijking van alles. :)
2 jaar
[url=https://postimg.cc/rDwXz7qy][img]https://i.postimg.cc/rDwXz7qy/ventilator...[/img][/url]
2 jaar
2 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
2 jaar