close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW e36: 318 e36 Loopt onregelmatig bij koude motor

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1800

Hallo,

Ik heb volgend probleemke.

Mn bmw draait onregelmatig en stottert als ik een koude motor heb
vanzodra de motor op bedrijfstemperatuur is is dit probleem opgelost.

Als hij dan stottert dan komen er kleine knalletjes uit de uitlaat net hetzelfde alsof je een ontstekingsprobleem hebt.

Heeft iemand dit al meegemaakt of weet iemand wat het probleem zou
kunnen zijn.

Alvast bedankt

Geplaatst door

Masterke (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als dit probleem zich alleen s'ochtends voordoet als je motor koud is, zouden het mischien je bougies kunnen zijn.
En als het goed is merk je het ook met starten. Dan start ie waarschijnlijk iets moeilijker.

bomber22 0

16 jaar

Bougies schoonmaken en alle stekkerverbindingen loshalen */ weer vastzetten, liefst voorzien van contactspray, brengt in heel veel gevallen verbetering. Oppassen bij het loshalen dat de kunststof voetpakking niet uit een stekker valt.
Als geen verbetering wordt bereikt, dan de stekker van de koelwater-temperatuurvoeler eens nazien en de stekker van de lamda sonde. Met een voltmeter kun je meten of de waarde voldoende verandert bij koude/ warme motor. In het problemcar-archief zijn wellicht nominale spannings-waarden te vinden. De plaats van verschillende sensoren is te vinden op www.real.oem.com.
Of de luchtmassa-meter een verkeerd signaal afgeeft valt simpel te testen door deze los te trekken (de storing-opslag te accepteren) en dan de motor in (iets rijker) noodprogram te laten lopen.
Nog geen verbetering, dan de brede stekker van kabelboom aan boordcomputer (linksboven in schutbord/ motorruimte) eens loshalen * en flink insprayen.

*) Accu plus-pool tevoren loshalen, anders worden storingen opgeslagen in het geheugen van de DME-unit.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.