close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: radiateur lekt e36

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Motorcode: 320

goede dag allemaal.ik heb een probleem met de bmw 320 e36.uit 1993.
hij zuipt koelvloeistof.dus ik dacht dat het me koppakking was die lek is,maar ik ben vandaag een stuk gereden,en toen ik thuis kwam deed ik meteen me moterkap open.en toen zag ik dat die aan de zijkant van me radiateur lekte.weet iemand toevallig wat ik hier aan kan doen.of weet iemand hoe duur zo een radiateur is en hoeveel het me gaat kosten om zo iets weer erin te laten zetten.

alvast bedankt.
alex

Geplaatst door

serginho (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een nieuwe radiator is de zekerste oplossing. Op www.realoem.com laat men een prijs zien van $ 318,- (zonder airco) of $ 393,- (met airco). De prijzen alhier in Euro's wijken daar steeds meer van af ..... Als alternatief kun je een gebruikte radiator proberen te bemachtigen, voor maximaal (afhankelijk van de conditie van de radiator) de halve nieuwprijs.
Bij een bezoek aan een autosloop het volgende meenemen: Fietspomp, radiator-afvoerslang, aan een zijde afgesloten met slangklem/ zeep-fles dop + ventiel. Zo kun je de radiator op druk brengen en voorkomen dat je met een lek exemplaar thuiskomt ....
Een afdichtmiddel in de koelvloeistof is de slechtste oplossing: Dat kost je binnen de korste keren (door schade aan mechanical seal) een nieuwe waterpomp! Solderen lukt (met aluminium) niet. Reparatie met een kunsthars (bijv. JBWeld) werkt vaak maar een korte periode, afhankelijk van de plaats van het lek/ vervorming ter plaatse, bij het op druk komen van de radiator.
Als je echter geluk hebt, is het alleen een lek t.p.v. de O-ring tussen radiator en expansievat.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.