BMW 3-Serie: 318 tds vuldruksensor

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Diesel, Motorcode: 318tds

Hallo, ik rij met een 318tds. Zoals al veel besproken op het forum heeft de wagen weinig tot geen vermogen en geraakt niet boven de 140 km per uur (motor gaat in 4de en 5de versnelling niet boven de 3000-3200 toeren). Ook het verbruiksmetertje slaat nauwelijks boven de 10 liter uit als ik het gaspedaal induw in 4de en 5de versnelling (aan om het even welke snelheid is dit zo). Ik hoor ook de wagen 'zuigen', tot die 3500 toeren in de andere versnellingen, maar dan stopt dat ook en zakt het verbruiksmetertje tot opnieuw rond de 10 liter.
Ik las dat ik de vuldruksensor een moest kuisen. Is deze vuldruksensor het nr. 10/11 op de tekening? Deze tekening vind je via onderstaande link.

http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Se...

De site is ook heel handig om motorschetsen en elektrische schema's terug te vinden, mat bijhorende onderdelen en onderdelennummers.

Ter info: de wagen kreeg reeds nieuwe olie, oliefilter, luchtfilter (K&N) en kreeg een dieselspoeling. EGR al eens afgekoppeld, maar nu opnieuw aangekoppeld. EGR en inlaatspruitstuk ook afgenomen en gekuist.
Wagen is aangekocht van een man die er enkel mee in de stad Antwerpen rondreed en dus veel stond aan te schuiven.

Met vriendelijke groeten,

Jonas

e36fan

Geplaatst door e36fan (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

oldford (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, dat is de inlaat temperatuur sensor.
Misschien eerst eens de foutcodes uit laten lezen? Er kan zo veel niet goed zijn.

e36fan (0), 13 jaar geleden

Beste oldford,

Bedankt voor je snelle reactie, ik laat de auto morgen uitlezen, met dan hopelijk inderdaad al meer een idee...

e36fan (0), 13 jaar geleden

Ondertussen de auto laten uitlezen. Er werd mij verteld dat ik de 'fuel pressure sensor' moest vervangen. Natuurlijk niet verteld waar ik dat ergens kon vinden (hopen wss dat ik hem daar binnen steek en begrijp dat wel). Wil toch zelf wat sleutelen, maar vind de pressure sensor niet direct terug.
Kan iemand zeggen waar ik ergens moet gaan zoeken?

groeten

MJ (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=e36fan]De site is ook heel handig om motorschetsen en elektrische schema's terug te vinden, mat bijhorende onderdelen en onderdelennummers.[/quote]
Zeker en vast!

Dit is de pressure sensor
[url=http://img25.imageshack.us/i/mtgyml9w.pn...][img]http://img25.imageshack.us/img25/1818/mt...[/img][/url]

Uploaded with [url=http://imageshack.us]ImageShack.us[/url]

e36fan (0), 13 jaar geleden

Hallo,

Ik had inderdaad al op de site gevonden dat het de pressure sensor was. Ook een idee waar die juist te vinden is bij een 318 tds. Zie hem niet zo direct zitten...
Bedankt voor je reactie!

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

Zit dacht ik in de buurt van het brandstoffilter dus op de linker wielkast.

e36fan (0), 13 jaar geleden

Dank je voor je antwoord, Lukas.

Ik bekijk het morgen en laat weten hoe het afgelopen is.
groeten

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

Het kan ook nog zijn dat de slang er af of stuk is.Heb dit nl eens gehad met een 525tds en had dezelfde symptomen als jij nu hebt.De slang zit aan het inlaatspruitstuk aan de onderkant.Als je een turbo hebt die een beetje olie lekt,krijg je olie in het inlaatspruitstuk en kan dit in de slang lopen waardoor de slang verstopt raakt en de sensor niet meer aan kan worden gestuurd.
Suc6

e36fan (0), 13 jaar geleden

Dag Lukas,
Probleem is opgelost... Waar het slangetje in het inlaatspruitstuk komt, daar was het afgesprongen en het ingang naar het spruitstuk zat verstopt.
De auto rijdt echt zalig nu. Gaat goed vooruit en zonder moeite tot 140 en meer. Niet dat ik daar een grote fan van ben, maar hij trekt goed op. Ik ging de E36 verkopen, maar ga hem nu toch houden. Misschien nog even vragen, koppel ik de EGR af of niet (niet voor vermogenswinst, maar eerder om het inlaatspruitstuk proper te houden? Of heeft dit geen zin?
Bedankt voor de hulp lukas, maar ook MJ en oldform.

lukas jansen (0), 13 jaar geleden

Ik zou het mooi zo laten.Dan komen er misschien weer andere dingen om de hoek kijken.
Bedankt voor het bedanken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.