hallo, wie kan mij aub helpen, ik weet het namelijk niet meer. ik heb een 320d uit 1999 en ben er altijd heel zuinig op geweest. het volgende probleem doet zich voor. als ik normaal ongeveer 50 km per uur rijdt in de derde versnelling dan houdt hij ff in een soort schokje en dan gaat hij weer. ik heb het dan over heel normaal beheerst op trekken als een oudje zeg maar. daarna is het ff weg het is niet full-time maar zo af en toe. maar toen ging ik een stukje snelweg proberen en drukte het gaspedaal goed in. bij 140 begint het inhouden weeer tot 180 na 180 heb ik het niet waargenomen tot 200 km per uur. op de snelweg gebeurde het alleen als ik echt het gaspedaal tot de bodem intrapte. Onlangs is vervangen de luchtmassameter bij de dealer en heeft een uur aan de computer gehangen. ook zijn de luchtfilter, brandstoffilter olie en olie filter vervangen. wat mij wel opviel is dat een soort goudkleurige ijzer vijlsel in mijn brandstofhuisje zit op de bodem. kan iemand mij helpen hen mij vertellen waarom deze auto eventueel zou kunnen inhouden. de koppelinsplaten zijn trouwens ook vervangen. alvast bedankt voor de hulp.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
kan echt niemand helpen, is volgens mij een bekend probleem. Alle hulp is welkom.
meestal is dit probleeem afkomstig van een defecte luchtmassameter. Het zou eventueel kunnen dat hij geprogrammeerd is met de verkeerde code of dat er tijdens de programmatie is is misgelopen. Je zou deze misschien nog een 2de keer kunnen laten coderen .
Het zou ook het turbodruk regel ventiel kunnen zijn die stuk is.
18 jaar
dank je ik ga ht meteen na laten kijken. ik wist niet dat dat oook nog kon dat ze het fout hebben geprogrameerd. ik ga meteen na laten kijken ik heb er toch nog garantie op. met vriendelijke groeten
18 jaar
En heb je al nieuws want ik zit met hetzelfde ??
18 jaar
nee man nog geen nieuws, is twee keer naar gekeken maar helaas het zit er nog steeeds. ik denk toch dat het in de luchtmassameter is die pas vervangen is. ik ga binnenkort naar een andere bmw dealer om het daar opnieuw uit te laten lezen. maar dan zeg ik er niet bij dat de luchtmassameter al vervangen is. ook hoorde ik dat het de lage druk pomp bij mijn benzinetank kan zijn. ik weet het nite meer. overal waar ik kom ben ik rond de 150 euro kwijt voor NIETS.
18 jaar
Mijn garage vertelt me nu dat het de ketting is die is "uitgerekt". Om deze te vervangen kost het bij de bmw Dealer 1700 euro. De garage waar ik kom is bmw gespecialiseerd alleen voor dit heeft hij niet de gereedschap van 6000 euro voor. Hij zal dit moeten uitbesteden, maar de prijsverschillen zijn aanzienlijk veel. De kosten hiervoor bedragen van 300 euro tot 2000 euro. Hij is nu opzoek naar degene die voor 400 euro tekent.
BMW Nederland zijn boefen, want bepaald gereedschap/meetinstrumenten zijn niet beschikbaar voor andere garages.
En zo betaal je je blauw aan die lui. Het is klote maar het blijven geweldige auto's ondanks dat de mijne nu vervelend is.
Als deze vervangen is dan laat ik het je weten. Vraagje hoeveel kilometer heeft jouw bmw gelopen?
Gr,
Alfred
18 jaar
alfred...
hoe is men aan deze diagnose gekomen? heeft men de EGR ook nog onder ogen gehad.
paul,
mijn bmw heeft volgens de teller 190.000 km gelopen. en als het aan je ketting lag dat kan je hem volgens mij horen tikken. Je ketting hoeft niet vervangen te worden alleen strakker gemaakt te worden. en wat een EGR is weet ik niet. er is op de sloop van zwanenburg bij industrieterrein de LIEDE een bmw specialist die best wel mild is in zijn prijzen, het bedrijf heet aktief. ik zou het daar ff proberen. een ander woord voor bmw is, betaal me wezenloos. haha niet grappig maar helaas waar. mijn dealer vertelde me dat ht de turbo was en of ik ff 2700 op wou hoesten voor reparatie. ben toen naar een andere garage gegaan en daar bleek de het weer een of andere luchtslang te zijn, bij de derde garage bleek het alleen puur het opnieuw programmeren van de luchtmassameter te zijn. en dit waren verdomme allemaal bmw dealers. iedereeen probeert je leeg te zuigen dus ik hoop ook echt dat iemand die hetzelfde probleem heeft gehad graag de oorzaak bekend kan maken.
met vriendelijke groeten.
18 jaar
Kijk eens even of het keramisch blok niet los zit in de kat ; heb ik ook bij een auto van een klant gehad.
Succes !!!!!!!!
ik heb een vraag aan eric64, waar kan ik dat keramische blok vinden en hoe kom ik er achter. een een vraag aan paul kerder wat is een egr en waar vindt ik die en wat moet daarmee gebeuren. dit vraag ik om te weten zodat ik bij de garage mee kan kijken of het daadwerkelijk gedaan is. want ik vertrouw geen enkele dealer meer. dank jullie wel alvast
18 jaar
je keramisch blok zit tussen je uitlaat ; als je ermee rammelt kun je horen of dit los zit ; is dit het geval dan kan je auto de uitlaat gassen niet voldoende afvoeren.
Dus een nieuwe kat is dan de oplossing .
I had het ook met een auto van een klant ; was wel ff zoeken maar wel opgelost.
Succes !!!!!!!!!
ik ga zaterdag naar de garage om het na te laten kijken. Ik heb nog wat nieuws te horen gekregen en dat is dat ik mijn krukaspoeli moet vervangen omdat de motor een raar geluidje maakt bij het starten en uitzetten van de auto. Want als dit zo is dat laat ik het hele zooitje in enen doen, moet ik nog ergens op letten of is dit onzin. ik laat hem zaterdag opnieuw uitlezen om te kijken welke storingen hij geeft en laat ook naar de katalysator kijken maar de egr klep is dat weet ik niet, dus weet ik ook niet of ze er wel daadwerkelijk naar zullen kijken. ik hou jullie wel op de hoogte.
18 jaar
a
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar