BMW 3-Serie: 325tds stottert bij constand toerental

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2,5 tds

Ik heb vandaag een 325tds gekocht alleen met hetvolgende probleem.

De auto start en loopt, loopt ook mooi en netjes alleen het probleem is als je een constand toerental rijd met deze auto dus als jenou constand 20, 40 , 60 , 80 , 100 of wat dan ook rijd met deze auto dan stottert hij.

heel vreemd.

Weten jullie wat er aan de hand kan zijn?

M.v.g.

willemdj

Geplaatst door willemdj (0) , lid sinds 14 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

18 Reacties

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Trekt hij verder wel goed op ? Rookt de auto ook tijdens het stotteren ?

Gr Stefan

willemdj (0), 13 jaar geleden

De motor klinkt zowieso lekker fris, hij is ook gewoon lekker pittig zoals hij hoort te zijn en roken valt wel mee, bij doortrekken wel een pluimje maar dat is gezond.

Ik zit zelf te denken aan de brandstofpomp.

Jullie?

willemdj (0), 13 jaar geleden

niemand?

willemdj (0), 13 jaar geleden

even een upje, er is een andere brandstofpomp op gekomen (een goeie) nu leek het beter te gaan maar de auto stottert na verloop van tijd toch weer, onder het rijden nu, stationair loopt hij ook niet helemaal zoals het hoort, het lijkt alsof hij een slag mis maakt ofzo, heel vreemd.
hij rookt ook zowel stationair als onder het rijden.

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Of de pomp zelf niet op tijd op de motor zelf of het electrisch deel op de pomp staat niet op tijd. Heb je een 2e hand pomp gemonteerd?

gr Martin

willemdj (0), 13 jaar geleden

ja is een tweede hands pomp

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Waarschijnlijk zit het electrische deel niet op de juiste plaats. Zie https://problemcar.nl/topic/bmw/galoppee...

gr Martin

anoniem-1573996169 (0), 13 jaar geleden

egr klep

willemdj (0), 13 jaar geleden

maar dat zou toch raar zijn? hij komt van een goed lopende auto af, die auto heeft een lekke kop gekregen en de reparatie van die kop zou net zo duur zijn als een compleet ander motor, dus die jongen heeft voor de 2e optie gekozen en er een ander blok in geknoopt.
dus die pomp zou goed moeten staan, als je het mij vraagt en even over de egr klep..waar zit die en wat word daar mee geregeld en wat kan ik er aan testen?

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Je kent die hele pomp niet en je kunt hem ook niet goed testen dus zou het heel goed aan de pomp kunnen liggen. Het roken kan ook heel goed aan een verkeerde montage op de motor kunnen liggen. Je bent niet de eerste die een 'goede' pomp koopt die toch niet goed genoeg blijkt te zijn. EGR denk ik niet want daar is niets aan verandert en toch loopt ie anders als met die andere pomp erop.

gr Martin

willemdj (0), 13 jaar geleden

ik ken die hele pomp dus wel, want ik ken de auto waar hij vanaf komt ook, dus dat is voor mij 100% zeker.
maar zal kijken of ik de pomp nog iets kan draaien, hij staat nu helemaal naar het blok toe gedraaid zegmaar,

BMW325 TDS (0), 13 jaar geleden

Heb je de naaldslagsensor 4e verstuiver al gecontroleerd??
Meestal geeft ie daar pas een foutcode op als ie helemaal stuk is... als ie een verkeerde waarde geeft gaat ie veelal stotteren alsof ie soms een cilinder mist.

Welke waarde is de pomp afgesteld??
Dealer geeft aan tussen de 0,78 mm en 0.90 mm op TDC 1e cilinder.. als de krukas dus geborgd is b.v. met een 7mm boortje :)

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Als je de krukas borgt met een boortje van 7 mm komt het alleen goed als je mazzel hebt. Het gat in het blok waar je hem doorheen steekt is namelijk groter als dat. De pomp moet je monteren met een meetklok anders komt ie er nooit op tijd op en krijg je problemen zoals slecht lopen en roken.

gr Martin

willemdj (0), 13 jaar geleden

4e verstuiver met naaldslagsensor vervangen en hij doet het beter, bokt niet meer.
nu heb ik alleen nog een tik in de motor, heel vreemd want dat had hij niet.
als hij stilstaat hoor je dat hij niet mooi loopt en je hoort er een tik doorheen.

Weten jullie een oplossing?

stefan84 (0), 13 jaar geleden

Die tik kan ook een defecte verstuiver zijn, maar eens een opname en plaats die op youtube..

willemdj (0), 13 jaar geleden

Ja dat lijkt me een goed idee, als ik dat voor elkaar heb krijgen jullie een seintje.

M.v.g Willem de Jongh

check

Beste antwoord, geplaatst door willemdj (0), 13 jaar geleden

Hahaha, heel stom, ik heb nog even gekeken onder de kap, wat blijkt, 1 leiding van de brandstofpomp naar verstuiver lekte nog, dichtgedraaid, en klaar!

Bedankt voor jullie medewerking mensen!!!

Groeten Willem

BMW325 TDS (0), 13 jaar geleden

Mooi geregeld zo :)
Bedankt voor de feedback!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.