close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: ABS-DSC alarm gaat aan bij een snelheid boven de 30 Km

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: M57

ABS en DSC control lichtjes gaan aan bij een snelheid boven de 30 Km /uur .
Onder deze snelheid werkt de ABS naar behoren .(getest op een modderweg)
Op een Bosch tester laten uitlezen en deze geeft alleen aan , Druksensor fout 092 .
Volgens BMW is de computer op de ABS pomp kapot en moet vervangen worden .
Waar zit die druk sensor in het remsysteem en heeft iemand deze storing eerder meegemaakt ?
Vast bedankt voor de hulp ,
John

Geplaatst door

Frantzeska (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alle sensoren/kleppen buiten de wielsensoren zitten in de pomp en BMW heeft waarschijnlijk gelijk en is de computer kapot, komt veel vaker voor er zijn ook wel bedrijven die deze computer repareren.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

12 jaar

Bedankt voor je antwoord .
Intussen is alles vervangen DSC druksensor ABS hydro unit en computer echter foutmelding druksensor 092 blijft komen .
Opmerkelijk is dat als je gaat rijden en de rem licht ingedrukt houdt ,komt het alarm niet in .
Laat je bij 90 Km de rem weer los komen de DSC en ABS alarmen er direct weer in .
Er moet dus ergens een rest druk in het systeem blijven wat gemeten wordt .
Vast bedankt ,
John

Frantzeska 0

12 jaar

Hoi , nog vergeten te vermelden dat ook de hoofdrempomp en beide voorwiel lagers vernieuwd zijn .
Links voor onder het koelwater reservoir zit ook nog een pomp voor het remsysteem gemonteerd . Bij stilstand met de motor aan kan je aan de remleiding voelen dat er af en toe een pulserende werking optreedt .
Pomp zuigt uit het reservoir van de hoofdrempomp en pompt terug op de rechter aansluiting van de hoofdrempomp.
Remsysteem is ontlucht volgens de BMW voorschriften met een druk van 1,5 bar .
Vast bedankt
John

Frantzeska 0

12 jaar

Vandaag de BMW op gehaald bij de BMW specialist Garage KNOLL in Bassum Duitsland .
BMW dealer wist het ook niet meer .
Wat was nu echt de werkelijke oorzaak : verkeerde leverantie van de hoofdremcilinder . Aan de buitenkant is er niets te zien ,
echter aan de binnen kant is deze geschikt voor ASC tot 1998 en het opvolgende type is geschikt voor DSC .
Het remsysteem behield niet de voordruk van de voordrukpomp .
Na 2000 Euro is het opgelost !!!

Frantzeska 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.