close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: ABS/ESP storing e46 330ci

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: 330ci

Hallo allemaal,

Tijdens het rijden op de snelweg ging in een keer ABS lampje en ESP lampje branden ook brand af en toe het accu lampje
wanneer je gas geeft gaat het radio/navigatie scherm uit en de automatische climatic gaat ook uit!

wanneer je de handbak in z'n vrij zet (en stationair laat draaien tijdens het rijden) gaan de lampjes uit en gaat radio en climatronic weer aan.

wanneer je weer gas geeft begint begint de elende opnieuw. auto rijdt verder goed en toerenteller en snelheidsmeter werken ook gewoon, alleen LA piept hij in een keer met remmen

wat zou dit kunnen zijn??

mvg David

Geplaatst door

David 330ci (0)

al 12 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Ik zou de laadspanning van de dynamo controleren.
Misschien levert die op toeren veel te veel en zetten diverse systemen zichzelf uit als bescherming tegen overspanning.

Anders ABS laten uit lezen, dan weet je ook meer.

oldford 0
badge

12 jaar

Bedankt voor de snelle reactie! ik ga morgen dan maar naar de BMW dealer om hem uit te lezen

David 330ci 0

12 jaar

Voor de zekerheid: niet te veel toeren maken en rijden met verlichting, blower en achterruit verwarming aan.
Je wilt voorkomen dat er een paar ecu's gebakken worden door te hoog voltage.

Je hebt geen voltmeter? Of een buurman met een voltmeter? Of lid van de ANWB?

oldford 0
badge

12 jaar

Jewel heb wel een multimeter moet ik die dan over de dynamo zetten of over de accu achterin?

David 330ci 0

12 jaar

Elk punt waar je behoorlijk kunt meten is in 1e instantie voldoende.
Achter op de accu-polen of voor onder de motorkap. Volgens mij zit daar zo'n dikke + aansluiting onder een afdekkapje.
Als je niet beeft kun je zelfs in de sigaren aansteker binnen meten.
Het is ook niet om de exacte fout te vinden, maar eerst een idee krijgen wat er aan de hand is.

Voltage meet je eerst stationair, dan met een klein beetje meer toeren. Loopt het voltage dan hard op?
Daarna even meten met een hoop verbruikers aan. Is het niet te laag of nog steeds aan de hoge kant?
13,5 tot 14,5 is normaal. 12 volt of lager is te laag. Alles boven de 15 is te hoog.

oldford 0
badge

12 jaar

Ben net even ergens naartoe gereden en alleen het accu lampje brand wanneer ik boven 3000 toeren kom gaan ABS en ESP lampjes weer branden. Keek net achterin en daar zit de accu gewoon dik te gassen dit hoor je best hard! Net even de multimeter aangesloten stationair is het 14.2 bij meer toeren gaat deze naar 17-18 volt! Auto staat nu bij een garage en ik laat me ophalen want ik ga niet veder rijden. Ik moet dus mijn dynamo vervangen of laten reviseren denk ik? Iniedengeval zeer bedank voor de hulp!

David 330ci 0

12 jaar

Eerst de spanningsregelaar op de dynamo vernieuwen, kost iets van 20 euro. Schroefjes los oude eruit en de nieuwe erin. Grote kans dat het daarmee verholpen is. Zo niet, dan zou de diodeplaat in de dynamo defekt kunnen zijn.
Kost 10 euro als je het zelf doet (soldeerbout vereist)

MJ 0
badge

12 jaar

Nogmaals bedankt voor je advies heb eerst de spannings regelaar geprobeerd zelf dynamo uitgebouwd en regelaar vv overal mooi bijkomen trouwens! Dynamo laat nu weer goed accu ook vv want deze heeft het niet overleeft

David 330ci 0

12 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.