Betreft een 316i automaat serie2 van 91.
bij koudstart heeft wagen geen vermogen en stotterd .Telkens bougies nat.
Reeds gedaan : -andere bougies ,delco ,rotor ,bobijn ,kabels ,ecu ,lmm,krukassensor ,koelvloeistoftempsensor ,injectorrail
zonder resultaat .Vonk is zuiver .
Heb compressie gemeten : heeft teveel op 1 cyl (13bar) ,de andere 3 cyl 9 bar. Iemand die weet waar overdruk op 1 cyl van kan voortkomen?
Brandstofdruk gemeten : 3bar continu .
Eens de motor opgewarmd is ,zijn er geen storingen meer .
Ook vastgesteld dat wagen eens ie een beetje warm is ,veel beter loopt als de olievuldop eraf is. Nu twijfel ik of er ergens een luchtobstructie is of defect in de carterontluchting met name verwarmingselement dat onder de gasklep geschroefd zit.Is dit tevens een soort ventiel dat opent of sluit onder invloed van koelwatercirculatie ?
Vraag me tevens af of de witte ecu sturingsrelais (met diodes erin) misschien ook een dergelijke storing kan veroorzaken (hoewel me dat sterk lijkt)
Help 911
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1 goede cylinder en 3 cylinders versleten?
tja versleten ? 10-11 bar wordt voorgeschreven .Het gekke is dat de wagen plots is beginnen haperen, een tijdje nadat hij een lichte tik gehad heeft aan voorbumper. Kan natuurlijk zijn dat motor inderdaad op is .Km-stand klopt niet ,volgens vriend op automobielinspectie is er andere combi geplaatst.Ben het waarschijnlijk veel te ver aan het zoeken, omdat je bij 'modernere' wagens tegenwoordig minder vaak gaat denken aan een motor die ahoi is.
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar