BMW 5-Serie: af en toe inhouden en onregelmatig lopen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: 5.28 6 cil e39

deze auto houdt af en toe in en loopt tijden het inhouden dan ook onregelmatig (maar vevolgen kan hij ook een tijd lang weer perfect draaien) storingslampje blijft uit en er zitten geen fouten in het geheugen (het is net of hij tijdelijk niet op alle 6 cil loopt) komt dit vaker voor bij deze typen?
groeten ido.

ido123

Geplaatst door ido123 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

unal55 (0), 17 jaar geleden

labda sensor vervangen ik had zelfde probleem met een bmw 3 serie labda sensor vervangt probleem opgelost
succes

Theokroes (0), 17 jaar geleden

Ik heb met mijn 523i van 1997 hetzelfde gehad. Soms onregelmatig lopen (noodprogramma) lijkt alsof hij op 1 of meer cylinders minder loopt, bij acceleratie veel te weinig vermogen. Na herstart van de motor was het probleem soms weer opgelost. Dan weer een tijd lang geen enkel probleem.

Na uitlezen bleek het de krukas-impulsgever te zijn.
Deze laten vervangen en het probleem was opgelost. Totale kosten: euro 126,-

Een jaar later had ik hetzelfde probleem, weer uit laten lezen en nu bleek het de Nokkenassensor te zijn.
Deze laten vervangen en het probleem was opgelost. Totale kosten: Euro 154,-

ido123 (0) PRO, 17 jaar geleden

bedankt voor de reakties, maar de labdasender is kort geleden al vervangen
en hij geeft geen enkele storing in zijn geheugen, het is net of doet de onsteking soms even niet goed mee, er zitten 6 bobines op en kunnen dit niet op de scoop krijgen, gaan er wel vaker bobines kapot bij bmw ?
GROETEN IDO.

thames (0), 17 jaar geleden

Ik heb last van een vergelijkbaar probleem en weet niet waar ik moet zoeken....HELP!

Ik heb een e39 528I '97

Symtomen bij warme motor:
Veel minder vermogen
Af willen slaan,
Als ze stationair loopt en ik geef plankgas dan duurt het even voor ze reageerd en sputtert ze tegen.

Verder:
Geen storings melding bij uitlezing. (dus geen krukas sensor?!)
Bogies vervangen.
Als motor koud is en in de winter geen last.
Als het vermogens verlies probleem optreed en ik zet het contact uit en herstart de motor dan is het probleem (tijdelijk) weg.


Ik ga volgende week met een monteur van de dealer rondrijden en monitoren.
$thing thing$.........Help!$!$!$!

kainamo (0) PRO, 17 jaar geleden

ook ik heb dit probleem.
snap er ook geen bal meer van.
kan het dan in de verstuiver zitten???

ido123 (0) PRO, 17 jaar geleden

hallo probleem is gevonden de 6e cilinder deed soms niet mee, na omwisselen
van de bobine 6 op 1 blijkt hij nu op cilinder 1 soms niet mee te doen, conclusie
niuwe bobine erop en probleem is opgelost, groeten Ido.

thames (0), 17 jaar geleden

Ik heb het probleem gevonden. In eerste instantie had ik geen fouten bij uitlezen maar nu kwam de krukas sensor naar boven.
Vervangen en probleen weg euro 81,-

kainamo (0) PRO, 17 jaar geleden

oke bedankt jongens
ik ga er morgen aan beginnen en hoop dat ik het daar ergens vind

kainamo (0) PRO, 17 jaar geleden

bobine 6 was het ja, zat een scheur in
hij doet het weer

bensautobedrijf (0) PRO, 17 jaar geleden

bmw 528i motor loopt in noodloop, foutcode uitgelezen met bosch tester foutcode 170 ecu motorgasklep fout plausibiliteit,
signalen gemeten uit gasklephuis tot aan ecu deze zijn goed. weet iemand wat het probleem kan zijn.

bensautobedrijf (0) PRO, 17 jaar geleden

bmw 528i motor loopt in noodloop, foutcode uitgelezen met bosch tester foutcode 170 ecu motorgasklep fout plausibiliteit,
signalen gemeten uit gasklephuis tot aan ecu deze zijn goed. weet iemand wat het probleem kan zijn.

Giel3733 (0), 17 jaar geleden

Theo Kroes schreef:

Ik heb met mijn 523i van 1997 hetzelfde gehad. Soms onregelmatig lopen (noodprogramma) lijkt alsof hij op 1 of meer cylinders minder loopt, bij acceleratie veel te weinig vermogen. Na herstart van de motor was het probleem soms weer opgelost. Dan weer een tijd lang geen enkel probleem.

Na uitlezen bleek het de krukas-impulsgever te zijn.
Deze laten vervangen en het probleem was opgelost. Totale kosten: euro 126,-

Een jaar later had ik hetzelfde probleem, weer uit laten lezen en nu bleek het de Nokkenassensor te zijn.
Deze laten vervangen en het probleem was opgelost. Totale kosten: Euro 154,-



Ik heb vorig jaar PRECIES hetzelfde gehad!!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.