De airco koelt niet. Vulling is OK. Als compressor niet ingeschakeld is, is de lage druk = hoge druk = +/- 7 bar.
Als de airco wordt ingeschakeld, schakelt de compressor zichtbaar in. Zolang de motor stationair draait, blijven de drukken echter ongeveer hetzelfde. Bij 3000 omw/min wordt de lage druk 6,5 bar en de hoge druk 7,5 bar. Dit verschil is natuurlijk veel te klein en gekoeld wordt er niet.
Mijn diagnose is : compressor stuk. Of ziet iemand nog een andere mogelijkheid ? De riem slipt niet.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Zou ik ook zeggen , maar er zit 1 addertje onder het gras , het expansieventiel , wat is de voorgeschiedenis , systeem leeg geweest of ?
Vandaar mijn vraag.
Ik heb de auto nog niet zo lang, dus de voorgeschiedenis ken ik niet. Ik heb hem in de winter gekocht. Aangezien het op die moment heel koud was, kon ik de airco niet proberen.
Heeft iemand al meegemaakt dat een defect expansieventiel deze symptomen veroorzaakt ?
10 jaar
Waar baseer je dat op dat het verschil te klein is?
Lage druk ligt te hoog en hoge drukt ligt te laag, dus is te klein is geen juiste stelling
Het blokventiel blijft open staan, en als dat gebeurt gaat de compressor dat niet in dank afnemen en maakt vloeistofslag, dat heeft ie al gemaakt neem dat maar van mij aan.
Gaat hierom , een defect expansieventiel kan je pomp slopen , vloeistofslag , dus de defecte pomp kan als oorzaak een defect expansieventiel hebben.
Dus conclusie is : compressor en expantieventiel vervangen (+ droger uiteraard). Ik heb alles liggen, enkel expansieventiel is wel veel werk.
10 jaar
Ja helaas.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar