Net even met ISTA-D de auto diagnose gedaan. Binnen 10min komt ISTA met de melding dat de KL30 spanning (de akkuspanning ) onder de kritische waarde van 12,55V is gekomen.
Vroeg me af ( ook in het licht van start/stop systeem en full options individual line) of dit een voorteken is van koudstartproblemen in de winter. Wat is jullie ervaring met ( tijdig ) vervangen van de AGM akku?
Geplaatst door mod64 (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden
Als hij 9 jaar oud is is dit denk ik geen overbodige luxe.
Mocht hij jonger zijn zou ik hem op capaciteit laten testen maar het blijft een moment opname en om me nu al druk te maken over de winter tja je kunt er maar op tijd bij zijn natuurlijk.
mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden
De auto is 9,5 jaar oud…
mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden
De rest capaciteit zal beduidend lager zijn verwacht ik. Wil er geen onderzoeksgeld aan uitgeven. Moet bij vervanging van de startbatterij iets gekalibreerd worden in de auto?
bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden
Voorafgaand de diagnose moet de accu voldoende spanning hebben ,slechte accu of beneden spanning levert alleen maar storing op,dus accu laten testen tester die ook agm/efb kan testen.
Accu dient wel aangemeld te worden,om storingen te voorkomen.
mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden
Mag ik verwachten dat wanneer ik gisteren 300km heb gereden op de snelweg dat de akku vandaag voldoende is opgeladen?
bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden
Dat mag je niet verwachten,een accu in slechte conditie houdt namelijk geen stroom vast ,de laadspanning is namelijk niet continu,wanneer er stroom gevraagd wordt door de verbruikers wordt er stroom geleverd,bij de loodaccu,s wordt er continu stoom geleverd .
Ik laat de start/stop batterij binnenkort testen. - mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden
kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden
Testen kost niets.
Beste antwoord, geplaatst door mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden
De accu is getest en ok bevonden.
Klaarblijkelijk plaatst BMW zelf een lader op de accu als men met ISTA gaat communiceren.
Dat is vooral belangrijk bij het flashen van software, iets wat ik zelf sowieso niet doe, dus voor mij met het enkel uitlezen van de auto is deze melding niet relevant.