BMW 5-serie Touring 2013: Akku

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: N20B20A, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 180

Net even met ISTA-D de auto diagnose gedaan. Binnen 10min komt ISTA met de melding dat de KL30 spanning (de akkuspanning ) onder de kritische waarde van 12,55V is gekomen.
Vroeg me af ( ook in het licht van start/stop systeem en full options individual line) of dit een voorteken is van koudstartproblemen in de winter. Wat is jullie ervaring met ( tijdig ) vervangen van de AGM akku?

mod64

Geplaatst door mod64 (0) PRO , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

8 Reacties

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Als hij 9 jaar oud is is dit denk ik geen overbodige luxe.
Mocht hij jonger zijn zou ik hem op capaciteit laten testen maar het blijft een moment opname en om me nu al druk te maken over de winter tja je kunt er maar op tijd bij zijn natuurlijk.

mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

De auto is 9,5 jaar oud…

mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

De rest capaciteit zal beduidend lager zijn verwacht ik. Wil er geen onderzoeksgeld aan uitgeven. Moet bij vervanging van de startbatterij iets gekalibreerd worden in de auto?

bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden

Voorafgaand de diagnose moet de accu voldoende spanning hebben ,slechte accu of beneden spanning levert alleen maar storing op,dus accu laten testen tester die ook agm/efb kan testen.
Accu dient wel aangemeld te worden,om storingen te voorkomen.

mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

Mag ik verwachten dat wanneer ik gisteren 300km heb gereden op de snelweg dat de akku vandaag voldoende is opgeladen?

bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden

Dat mag je niet verwachten,een accu in slechte conditie houdt namelijk geen stroom vast ,de laadspanning is namelijk niet continu,wanneer er stroom gevraagd wordt door de verbruikers wordt er stroom geleverd,bij de loodaccu,s wordt er continu stoom geleverd .

    Tijdens het rijden levert primair de generator het elektrisch vermogen, tenzij het gevraagde elektrisch vermogen hoger is, dan komt de rest uit de start/stop batterij. Is her gevraagde elektrisch vermogen lager dan kan de generator de start/stop batterij opladen. Dan is er nog software om dit alles te regelen i.c.m. de efficient dynamics functionaliteit. Als de start/stop batterij 100% volgeladen is kan efficient dynamics niet werken. Dus een complexe laad strategie.
    Ik laat de start/stop batterij binnenkort testen. - mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

kaleido 1 (1595) PRO, 1 jaar geleden

Testen kost niets.

check

Beste antwoord, geplaatst door mod64 (0) PRO, 1 jaar geleden

De accu is getest en ok bevonden.
Klaarblijkelijk plaatst BMW zelf een lader op de accu als men met ISTA gaat communiceren.
Dat is vooral belangrijk bij het flashen van software, iets wat ik zelf sowieso niet doe, dus voor mij met het enkel uitlezen van de auto is deze melding niet relevant.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.