hallo
ik heb vandaag een schroefset gemonteerd
nu heb ik aan de voorkanten alleen het draaienden gedeelte overgezet van de orginele schokbrekers de veerschotels dus
de schotel die in de oude vering valt heb ik niet overgeplaatst is dit correct ???
want na het monteren alles is trouwens correct verlopen
merk ik tijdens het rijden dat de auto licht slingert en soms bij bochten een aanlopend geluid geeft
kan dit komen omdat hij nog uitgelijnd moet worden
en zou dit na het uitlijnen verholpen zijn ?
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen en geruststellen
alvast bedankt mvg frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik zou alle componenten nog eens goed bekijken, misschien is er een montagefout opgetreden en zit er nu op de veerpoot een enorme speling
Frans
Uitlijnen moet je zowiso nog doen,dan zal de auto niet meer naar 1 kant trekken maar mooi rechtuit lopen zonder het stuur vast te houden..
Ik weet niet welke schroefset je hebt,maar normaal hoef je alleen het veerpootlager om te zetten.
Indien je het achter ook gedaan hebt,laat dan ook gelijk even de sporing controleren.
Het aanlopen kan verschillende oorzaken hebben,indien je niet meer de standaard wielen eronder hebt,en hij omlaag geschroeft is,loopt hij meestal aan de binnenkant van de wielkast aan,en meestal ook alleen maar bij uiterst sturen,ook kan hij natuurlijk met sturen aan het spatbord komen,dit zou je even moeten bekijken.
Zie :
[url=http://img194.imageshack.us/i/14954122.p...][img]http://img194.imageshack.us/img194/7544/...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
[quote=stefan84]Frans
Uitlijnen moet je zowiso nog doen,dan zal de auto niet meer naar 1 kant trekken maar mooi rechtuit lopen zonder het stuur vast te houden..
Ik weet niet welke schroefset je hebt,maar normaal hoef je alleen het veerpootlager om te zetten.
Indien je het achter ook gedaan hebt,laat dan ook gelijk even de sporing controleren.
Het aanlopen kan verschillende oorzaken hebben,indien je niet meer de standaard wielen eronder hebt,en hij omlaag geschroeft is,loopt hij meestal aan de binnenkant van de wielkast aan,en meestal ook alleen maar bij uiterst sturen,ook kan hij natuurlijk met sturen aan het spatbord komen,dit zou je even moeten bekijken.
Zie :
[url=http://img194.imageshack.us/i/14954122.p...][url]http://img194.imageshack.us/img194/7544/...[/url][/url]
Gr Stefan[/quote]
ik heb zeg maar van de afbeelding die je erbij plaatste alleen nummer 11,16,17 overgeplaats van het orgineel naarf de schroefset is dit juist?
hij loopt niet aan bij me wielkasten er zit tussen mijn band en me veerpoot bovenaan een ruimte van ongeveer een cm
kan het zijn door bochten te nemen dat mijn band iets vervormd zodat hij soms aanloopt op de veerpoot?
en het lijkt als ik voor me auto staat en naar me banden kijk dat de bovenzijde van beide wiellen iets naar binnen staan
dus boven small onder breed uit verschilt ongeveer een cm tot anderhalve cm als ik zo kijk op het oog
hoop dat jullie iets weten ik ben nogal iemand die gek word van geluidjes namelijk en wil het wel netjes eronder hebben uitteraard
mvg frans
15 jaar
Dat moet goed zijn Frans,dat wat je overgezet hebt..als hij zo laag ligt kan het best zijn dat hij iets naar binnen staat..
Als de band nu niks raakt,raakt hij ook tijdens het rijden de schokbreker niet.
Ook kan de band tegen de modderplaat aan komen ( plastic kap in spatbord )
Kan ook dat de velgen een verkeerde ET waarde hebben of dat ze te breed zijn ( aantal J )
Ik heb geen problemen met aanlopen of sturen met 235-35-19 eronder..en ook een schroefset van Eibach eronder.
[url=http://img197.imageshack.us/i/golfjeenbm...][img]http://img197.imageshack.us/img197/171/g...[/img][/url]
Gr Stefan
15 jaar
hey stefan
bedankt voor je reactie dan zal het bij mij waarschijnlijk ook niet aanlopen haha
maar goed jij hebt eibach eronder zitten dat vind ik een beetje te duur
was eigenlijk een oplossing om en me verlaging te krijgen en gelijk nieuwe schokbrekers aangezien ze bij mij achter helemaal door en door verrot waren zat totaal geen vering meer in lagen plat op de grond
kan ook zijn dat het gewoon beetje wennen is omdat het nu goed zit allemaal
maar goed er komt een tijd dat eibach zich ook bij mij gaat aandienen
eerst de bumpers vernieuwen en stoelen en spiegels en laten spuiten
dan een motorswap opzoeken die laten plaatsen en dan het audio gebeuren
zoals je ziet een hoop werk en geld
gelukkig kan ik een hoop zelf doen
maar nogmaals bedankt voor je reactie zodra ik weet wat het probleem is of was zal ik het nog even plaatsen
grt frans
trouwens nog een vraagje
dat slingeren wat kan dat veroorzaken is pas gekomen nadat ik de schroefset heb geplaatst
mischien dat na het uitlijnen het probleem verholpen is ? of ligt dat gewoon aan mij ?
15 jaar
Hallo Frans
Waarschijnlijk ligt dat eraan dat hij nog niet uitgelijnd is,na het lijnen zul je een wereld van verschil merken omdat er nu niks meer van klopt ( sporing )
Ja het is en blijft allemaal een dure hobby,dit was eerst een standaard 325I 24V maar nu compleet gereviseerd en aangepast,maar dan met turbo erop..
En steek je het geld niet in de auto,dan gaat het vrouwtje er wel voor winkelen bv :D
Die Eibach set is gewoon super,ligt er al 7 jaar onder en nog nooit problemen mee gehad,hij veert nog mooi,gewoon lekker rijden,onder die golf 2 ( dat is inmiddels een oude foto ) ligt een schroefset van V-Maxx maar die is een stuk goedkoper en een stuk stugger,dat heeft allemaal zijn voor en nadelen,het is maar net waar de voorkeur naar uitgaat,
Ik ben benieuwt hoe het afloopt.
Gr Stefan
15 jaar
hey stefan
jah ik vind het trouwens een hele mooie auto
ik hoop ook zo een resultaat te bereiken over een tijdje mooi strak sportief maar tog netjes
niet zo over the top
maar goed heb net nog eens goed gekeken ik dacht het gevonden te hebben mijn modderspatplaat van binnen zat los en liep bij volledig indraaien iets aan dat is nu verholpen maar hoor het soms nog wel
tussen de veer en de band in zit bovenaan nog geen pinkruimte in ik krijg me pink er niet tussen zal net hooguit 5 mm zijn wat de speling is
is dit wel goed kan het egt niet zijn dat het iets vervormd en zo dus ook me band raakt
en bij uitlijnnen worden dan de banden alleen van voor naar achter recht gezet
dus dat bij een recht stuur ook de banden rechtuit wijzen
of komt dan ook de bovenkant iets naar links en rechts dus de bovenkant van mijn band kantelt die ook iets naar buiten
als dat het geval is dan komt het denk ik wel goed
is lastig uitleggen ik hoop dat je het begrijpt haha
groeten frans
15 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar