auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: brandstofpomp afstellen

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Motorcode: m47

wie kan mij uitleggen hoe ik zo een pomp moet afstellen. het is een vp44 en heb een klok maar niet voor bmw maar past wel alleen de naald is vlak en voor bmw zag ik dat je er een met een punt moet hebben.

ik zet de meter erin draai em op 0 en dan de pomp draai ik rechtsom en als de inham begint dan kan ik de meter aflezen. moet die nou vanaf daar naar 87 graden of moet ik doordraaien tot de inham weer eindigt en daar op 87 vast zetten. ingeslagen nummer is 0,87.

mvgr sander

Geplaatst door

sander fransen (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

[quote=stefan84]Sander

Zie :

Gr Stefan[/quote]
daar wordt ik niet veel wijzer van, heb de moter geblokkeerd staan en de pomp is eraf. in die pomp daar waar de meetklok in moet zit als je naar rechts draait op een gegeven moment een punt dat de stand van de meter verdraait. nou is mijn vraag welk punt moet ik aanhouden.

als eerste zakt me meetstift dieper de pomp in en na een bepaald punt komt ie er weer hoger uit. moet ik nu op dat eerste punt dus als de stift zakt of later als die weer omhoog komt de pomp vastzetten.

mvgr sander

Monteer de inspuitpomp en zet de distributie/aandrijving op tijd. Gebruik hiervoor de voorgeschreven merktekens.

Monteer een meetklokje achter in de pomp.

Draai de motor tegen de draairichting in totdat de wijzer stilstaat.

Draai de wijzerplaat van het klokje zo, dat de wijzer op nul staat. Let op: het klokje moet onder voorspanning blijven staan.

Draai de motor in de draairichting naar het Bovenste Dode Punt.

Stel nu de pomp af op de voorgeschreven plunjerlift.

Herhaal de procedure vanaf punt 3 ter controle

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Monteer de inspuitpomp en zet de distributie/aandrijving op tijd. Gebruik hiervoor de voorgeschreven merktekens.

Monteer een meetklokje achter in de pomp.

Draai de motor tegen de draairichting in totdat de wijzer stilstaat.

Draai de wijzerplaat van het klokje zo, dat de wijzer op nul staat. Let op: het klokje moet onder voorspanning blijven staan.

Draai de motor in de draairichting naar het Bovenste Dode Punt.

Stel nu de pomp af op de voorgeschreven plunjerlift.

Herhaal de procedure vanaf punt 3 ter controle[/quote]
bedankt, stond ook al in het programma van bmw (tis) maar ik kan niet meten met de pomp erop omdat me klok dan niet past. maar goed zal dan het eerste punt zijn. ga het proberen.

Eerst zorgen voor het juiste gereedschap,dat is het halve werk..nu word het toch niks,en het moet natuurlijk wel goed gebeuren.

stefan84 0

15 jaar

heb nu een ander metertje met lange schacht die wel past maar dan het volgende, zodra ik bij het punt aan beland waar die inkeping begint gaat met meterje linksom dus van 0 naar 99-98 etc moet ik hem dan op 87 zetten of doortellen tot 13 (ingeslagen nummer is 0,87) .

Draai de motor tegen de draairichting in totdat de wijzer stilstaat.

Draai de wijzerplaat van het klokje zo, dat de wijzer op nul staat. Let op: het klokje moet onder voorspanning blijven staan.

Draai de motor in de draairichting naar het Bovenste Dode Punt.

Stel nu de pomp af op de voorgeschreven plunjerlift.

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Draai de motor tegen de draairichting in totdat de wijzer stilstaat.

Draai de wijzerplaat van het klokje zo, dat de wijzer op nul staat. Let op: het klokje moet onder voorspanning blijven staan.

Draai de motor in de draairichting naar het Bovenste Dode Punt.

Stel nu de pomp af op de voorgeschreven plunjerlift.[/quote]
de procedure is inmiddels bekend maar mijn vraag is het metertje, als ik die los in me handen heb en de meter draai ik op 0 en druk dan de meetstift in draait de wijzer rechtsom van 0 naar 1 2 3 etc . nu zet ik dat meterje in me pomp vast en als ik bij het punt aanbeland dat er beweging in komt gaat me wijzer dus linksom vanaf 0 naar 99 98 97 etc. nu is de vraag dus moet ik hem op 87 vastzetten of doordraaien tot 13.

mvgr sander

Sander

Je moet,als de meetklok op 0 staat,de motor in de draairichting draaien tot dat hij op het aangegeven punt terecht komt..in dit geval 87

Gr Stefan

stefan84 0

15 jaar

[quote=stefan84]Sander

Je moet,als de meetklok op 0 staat,de motor in de draairichting draaien tot dat hij op het aangegeven punt terecht komt..in dit geval 87

Gr Stefan[/quote]
ok, toch snap ik de logica niet ervan. zodra ik de moter rechtsom draai richting bdp gaat me metertje linksom draaien. als ik daar 0,87 aanhou zou het omdat die linksom draait omgerekend 0,13 moeten zijn of benik nou zo dom.

mvgr sander

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.