hallo
ik ben er achter gekomen dat ik ruim 1a2 cm hoogte verschil heb in de wielkasten ik stoor mij hier enorm aan bestuurders kant staat de auto van voor dus hoger waar kan dit nou aan liggen heb alles nagekeken enze de veren zijn goed mss dat er iemand hier ervaring er mee heeft
het gaat om een 523i touring met luchtbalgen achter
alvast bedankt
Geplaatst door e32driver (0) , lid sinds 11 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 Reacties
kaleido 1 (1680) PRO, 10 jaar geleden
achter staat hij wel gelijk ?
Niet een stukje van je schroefveer afgebroken ?
Beide kanten dezelfde / leefdtijd veer ?
e32driver (0), 10 jaar geleden
achter zie ik niks ......schroefveer?????? waar bijde kanten zitten volgens mij de zelfde veer leeftijd geen idee
alvast bedankt
MJ (0) PRO, 10 jaar geleden
Krik de auto per wiel op, voor. Dan is de veer niet langer ingedrukt en kan je de lengte meten en valt een breuk eerder op.
e32driver (0), 10 jaar geleden
dat is een goeie dit ga ik morgen gelijk doen ....het is wel raar hoor het valt me nu pas op
bedankt
kaleido 1 (1680) PRO, 10 jaar geleden
Bij het opkrikken , dus volledig onbelast zal de veer nog steeds belast zijn , dus de lengte l en r hetzelfde , je kunt wel zien of er een stukje van de schroefveer is afgebroken.
Om lengte verschil te kunnen meten van de schroefveer , zal deze geheel gedemonteerd moeten worden.
Staat de auto wel totaal vlak , dus niet met 1 wiel iets op een bultje of de andere in een kuil ?
MJ (0) PRO, 10 jaar geleden
Is dat zo? Ik heb het idee dat als de auto op de grond staat de veer meer ingedrukt is dan dat het gewicht eraf is via de krik. Maar ik kan me vergissen.......
kaleido 1 (1680) PRO, 10 jaar geleden
MJ ik denk dat we elkaar niet goed begrijpen.
Als de auto op de wielen staat is de veer inderdaad verder ingedrukt dan in onbelaste toestand , dus met de wielen van de grond , maar de veer zit nog steeds onder spanning , anders zou hij er wel onderuit vallen.
Om daadwerkelijk het lengte verschil van de veer te kunnen meten , zal hij er toch geheel onderuit moeten.
zeppe (0), 10 jaar geleden
Ik had het zelfde probleem met een E36 heb, de veren achteraan zijn beiden vervangen door nieuwe het probleem bleef het zelfde.
Ik vermoed dat het normale slijtage is (metaal moeheid of zo ? ) Van de auto.
wisizu (0), 10 jaar geleden
Vroeger heb ik weleens gehoord dat leeg auto's links iets hoger staan ingesteld vanaf de fabriek.
Met de chauffeur ( = één persoon links, het meest voorkomende gebruik ) staat de auto precies gelijk / horizontaal.
Is dit wellicht de reden van je scheefstand ?