BMW 5-Serie: Steeds meer moeite met starten

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 TD

Beste forum surfers,

Het viel mij vorige week op dat mijn bmw 525TD steeds meer moeite heeft met aanslaan. Opvallend is dat het naar mate de week vordert meer moeite kost.
Zo heb ik het donkerbruine vermoeden dat er binnenkort een dag komt dat hij het gewoon niet meer doet. Als de motor eenmaal draait loopt hij prima.

Maakt weinig uit of de motor al warm is. Nu staat er al bijna 4 ton op de teller. Zou het de gloeispiraal kunnen zijn?
Of moet ik het probleem elders zoeken?

Wie heeft er hier ervaring mee.

Alvast bedankt,

Sean

Sean83

Geplaatst door Sean83 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

kaleido 1 (1845) PRO, 10 jaar geleden

Bij een warme motor kun je gloeispiralen uitsluiten lijkt mij.
Als de motor bv een half uur uit staat , slaat hij dan ook moeilijk aan ?
Als hij aanslaat loopt hij dan meteen mooi ?
Hoe is de staat van onderhoud , brandstoffilter bv ?
Verstuivers ?

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Oude accu? Moet toch wel om de 3 jaar een nieuwe in. Dan loop je zeker niet vast als het over een paar maanden -20 graden is. Vooral diesels met hun zware startmotors belangrijk om vlot te starten.

Sean83 (0), 10 jaar geleden

Bedankt voor de reactie's

Na mate hij slechter start is er wel een verschil te merken tussen het starten met na een korte tijd. Of dat ik hem de volgende dag weer start.
Als ik hem na 30min start slaat hij redelijk direct aan. Wanneer ik een een tijd langer laat staan heeft hij er 2 a 3 sec meer voor nodig.

Na het starten loopt de auto direct goed en mooi rond. Geen variatie in toeren of andere vreemde geluiden,

Wat betreft onderhoud, de accu is vorig jaar vervangen. Onlangs de dynamo gereviceerd en startmotor vervangen. Echter de gloeispiralen en verstuivers zitten er al in sinds ik hem 6 jaar geleden kocht. Toen had hij 250.000 op de teller. Ik vermoed dat deze daarvoor nooit vervangen zijn.

Op dit moment is het niet echter aan het worden maar inderdaad als het straks -20 word heb ik een uitdaging. Net een reinigingstoevoeging bij de brandstof gedaan.
Hopen dat dit wat effect heeft.

Is er verder nog iets wat ik kan checken, gloeispiraal zijn de kosten niet maar nieuwe verstuivers zeker wel.

Mvg Sean

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.