Goedemorgen,
Mijn linkerachterportier is zwaar geroest, en ik heb een perfecte nieuwe op de kop kunnen tikken. We willen deze zelf gaan vervangen, tenminste proberen, en ik wil vragen of er nog zaken zijn waar we op moeten letten.
Bijvoorbeeld:
de borgring van het oude portier. Dat zit natuurlijk muurvast. Moeten we die eraf slopen of is er een truc om deze te openen.
De centrale vergrendeling/open en dicht doen van het raam. Werkt dat automatisch als het nieuwe portier is geplaatst of moet dat geprogrammeerd worden.
De binnenbekleding. We hebben een 'kale' deur, tenminste aan de binnenkant. Is het interieur van de oude redelijk eraf te halen?
Eventuele andere tips zijn ook van harte welkom, voordat we gaan prutsen.
Even voor de volledigheid, het gaat om een BMW540i e34, V8 uit 1994.
Bedankt alvast voor jullie input.
Esther
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Wat bedoel je met de borgring ?
Inleren niet nodig.
Binnenbekleding , onder de afdekap van de handgreep zitten schroeven verstopt , kapje/rand van ontgrendeling los maken , verder een flinke ruk.
Op de kale deur kun je precies zien waar de boutjes/schroeven verstopt zitten.
De centrale vergrendeling werkt, de ramen moet je een keer helemaal open en dicht doen (knop vasthouden) Als de bevestiging van de oude deur vastgeroest is, eerst een uurtje laten inwerken met kruipolie. Kijk ook naar de uitlijning van de slotvanger en of er rondom de deur evenveel speling is t.o.v de karosserie.
Morgen heren,
Bedankt zover voor jullie info. Hierbij een foto van wat ik bedoel; deur zit met scharnier (maar geen gewone schroef) vast. Is dus niet los te schroeven. Het is allemaal behoorlijk ingevet, dat lijkt me geen probleem maar hoe krijgen we die deur eruit.
Bedankt weer!
[url=http://postimg.org/image/y1sfv7fc3/][img]http://s21.postimg.org/y1sfv7fc3/image.j...[/img][/url]
11 jaar
Dat is een klinknagel ! Aan de onderkant zit een kleine verdikking . In het midden zit een gaatje ,dus met wat moeite is dat steeltje wat kleiner te knijpen .
Je kunt dat kopje er ook af knippen maar dan wordt hergebruik moeilijk.
Succes.
Gelukt, het portier is eruit, de bekleding is ook zonder problemen eraf. Dat komt wel goed.
Het probleem waar we tegenaan lopen is dat mijn oude portier een elektrisch bediend raam had, en deze blijkbaar handbediend is. Eerlijk gezegd niet over nagedacht.. Het portier is van een bmw uit hetzelfde bouwjaar, alleen type is een 525. Het was niet vermeld, en ik heb er niet naar gevraagd, had ik niet verwacht ook.
Is handbediend om te bouwen naar elektrisch?
11 jaar
Kijk en vergelijk. Heb daar geen ervaring mee als bmw rijder.
De afstelling is een nauwkeurig klusje . De bedrading is het probleem niet ,die is er al.
Hoe is de kleur? Als ie nog gespoten moet worden kan je deze beter los aanleveren . Makkelijk om ook de binnekant te kunnen spuiten.
Groeten.
Beste Punt,
De kleur is nagenoeg hetzelfde dus alleen een kwestie van oppoetsen :)
Update:
De deur zit erin, en het raam is dicht. Met een moersleutel gedaan. Omdat mijn oude binnenbekleding gebruikt is die niet is voorbereid op handbediening kan het raam nog niet open.
We hebben alle elektronica van de oude deur verwijderd voor eventueel hergebruik, omdat we het raam als het kan toch elektrisch willen maken. Voorlopig is het goed zo.
Bedankt voor alle adviezen zover
Esther
11 jaar
Yep zolang je niet te water raakt heb je dat open raam niet echt nodig ;-)
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar