BMW 5-Serie: Schrapend geluid rechterbocht

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: 523i

Hallo;
Mijn BMW 5231 uit 1996 met 180000km op de teller maakt een naar mijn mening een schrapend/brommend geluid bij gas geven in de bocht gaat het weg en het is niet altijd?
wie kan/wil mij vertellen wat het eventueel zou kunnen zijn. Lagers worden niet heet na een rit. Bij remmen trilt stuur iets.
Alvast bedankt voor het mee denken

Jaco

jaco1961

Geplaatst door jaco1961 (0) , lid sinds 10 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

Een niet soepel bewegende remzuiger, waardoor het remblok tegen de remschijf blijft liggen met een schurend geluid tot gevolg, kan de oorzaak zijn van trilling in het stuur bij het remmen.

Wiel demonteren, remklauw van achter beetpakken en naar je toe trekken (met je knie afgesteund tegen de wielnaaf) om zo speling tussen remblokken en remschijf te doen ontstaan. Bij een soepel bewegende remzuiger kun je deze als hierboven beschreven met de hand indrukken.
Lukt dit helemaal niet, trek dan het stof-membraan op de remzuiger (uit de groef) omhoog om te zien of er roest-sporen op de remzuiger te zien zijn.
Zo ja, dan roest verwijderen + remzuiger smeren met remvloeistof of vet + remzuiger meerdere malen in- en uitdrukken (lijmtang kan hierbij handig zijn als het met de hand niet lukt).

kaleido 1 (980) PRO, 10 jaar geleden

Smeren met remvloeistof zou ik zeker niet doen , is een erg tijdelijke oplossing , simpel omdat remvloeistof vocht aantrekt en dus nog meer roest.
Gebruik om de zuiger te smeren , speciaal vet hiervoor , bv het blauwe ate vet , ook geen gewoon vet gebruiken.
Mocht het inderdaad vast zittende remzuiger zijn.

Freude_am_Fahren (0), 10 jaar geleden

Zonder ander smeermiddel bij de hand is de remolie prima bruikbaar voor dit doel/ beter dan droog lopen. De vocht aantrekkende werking is pas van betekenis* in een groter volume als het remvloeistof-reservoir, maar nauwelijks in een dunne smeerfilm. Aan de andere kant van het afdicht-rubber in de remcilinder heerst tenslotte - afgezien van de druk - precies dezelfde smeerconditie. Eventuele roest op het remzuiger-deel buiten de remcilinder is meestal het gevolg van een gaatje in het stofmembraan + spatwater.

*) Ongewenst omdat het de dampdruk van de remvloeistof bij hoge temperatuur omlaag haalt, met daarbij kans op het ontstaan van waterdamp-bellen in de vloeistof op het moment dat je ze níet kunt gebruiken ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.