close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: auto start niet meer

Bouwjaar: 1995, Brandstof: Benzine, Motorcode: m52 2,8 24v

Hallo


Ik heb het volgende probleem met mijn 328 e36 coupe uit 1995.
Hij start dus niet meer , nu gaat het zo de auto rijd nog wel maar moet aan gedrukt worden
De start motor heb ik vervangen voor een nieuwe , de accu is goed maar met over starten helpt ook niet.
de ouwe en de nieuwe start motor hoor je niet dat hij aan gestuurd word en je hoor heel zelden een tik net als of die vast zit ,
daarom heb ik hem ook vervangen . De ews schakeld wel in onder bij stuurkolom hoor je 1 relais in schakelen en 1 die je ook zou moeten horen
doet het soms maar daar heb ik ook al een andere in geprobeerd van een andere 328 .
nu zou ik graag weten in welke richting ik het moet gaan zoeken want als hij rijd dan doet hij het goed , alleen als je wilt starten
doet de start motor helemaal niets ( heel soms een tikje alsof hij vast zit )



M.V.G Niels

Geplaatst door

nielscoupe (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

ga eerst eens kijken of (en hoeveel) spanning je krijgt op de +50 draad van de startmotor.
en daarna massa en voeding nameten van de startmotor. nieuwe startmotor is wel goed voor dit model?

maarten4874 0
badge

14 jaar

de start motor is goed voor dit model en nu denk ik dat de oude startmotor ook nog wel goed is
maar hoe kan ik de spanning het beste meten ?? op de start motor zelf ?

want voor mijn gevoel krijgt de start motor geen spanning maar waarom is mij nog een vraag

want rare is dat de auto het zo in eens niet meer starte na een rit van 10km
stil gezet en nooit meer willen starten behalve als je de auto aan drukt dan doet hij het zo

nielscoupe 0

14 jaar

op de startmotor zitten 2 aansluitingen. een dikke draad,hier moet contstant spanning op staan, en een dunne draad. dit is de draad die de startmotor opdracht geeft om te starten(als jij de sleutel in de startstand houdt). meet eens met een multimeter hoeveel spanning je krijgt op die draden. en dan vanaf de + van de accu naar het huis van de startmotor.
.... of duw de auto even aan en ga langs een garage...

maarten4874 0
badge

14 jaar

Hallo

ik heb 4 kabels op mijn start motor zitten

2 dikke draden 1 rode en 1 zwarte beide zitten ze op zelfde aansluiting van de startmotor

en 2 keer een dunne draad die ieder een eigen aansluit punt op de startmotor hebben

op mijn werk ( renault garage ) kunnen we helaas geen andere soorten auto's uit lezen behalve dan renault

maar ga morgen direct meten en hoop toch dat de auto het weer gauw doet

nielscoupe 0

14 jaar

Ik zou controleren of de dikke draad (vanaf de accu) goed is moet 12volt op blijven staan tijdens starten.
En een van die aanstuurdraden op de startmotor vanaf de EWS moet ook spanning op komen tijdens starten.

Oudere EWS types hadden een apart startrelais (geeft die wel goed door?)
Anders startmotor defect? heb ook wel eens een nieuwe gezien die een defect had.
Oiram

Goedemorgen

ik heb net even gemeten op de grote + kabel op de startmotor

geen contact : geen spanning

auto op contact : meet ik 12 volt

nielscoupe 0

14 jaar

Als ik jou was zou ik mijn dynamo checken, ook dit probleem gehad, nieuwe startmotor geen resultaat, dynamo laten reviseren probleem opgelost!

succes

Mvg George

highliner 0

14 jaar

[quote=nielscoupe]Goedemorgen

ik heb net even gemeten op de grote + kabel op de startmotor

geen contact : geen spanning

auto op contact : meet ik 12 volt[/quote]
Dan heb je de storing gevonden. Die hoort toch aan je accuplus te zitten.

Oiram

[quote=UNIVERSEEL11698][quote=nielscoupe]Goedemorgen

ik heb net even gemeten op de grote + kabel op de startmotor

geen contact : geen spanning

auto op contact : meet ik 12 volt[/quote]
Dan heb je de storing gevonden. Die hoort toch aan je accuplus te zitten.

Oiram[/quote]
jah hoe bedoel je de storing gevonden

die kabel loopt inderdaad van af mijn accu door de kabelgoot naar me start motor
ik krijg er pas stroom op als de auto op contact staat dat is toch goed ???

nielscoupe 0

14 jaar

Die dikke loopt vanaf je accu naar de startmotor en die hoort altijd 12 volt te hebben.
Wanneer je gaat starten word deze kabel in de startmotor doorverbonden zodat hij gaat starten.
Dat doorverbinden gebeurt in je solenoide (dat is dat onderdeel op je startmotor waar al die draden opkomen)


Dus er hoort op de dikke altijd stoom te staan, ook al start je niet.
Op een van die dunne hoort wel stroom te komen op het moment dat je gaat starten, die zorgt ervoor dat
die solenoide gaat doorverbinden.

Oiram

Precies zoals oriam zegt,

Doe het dan eens anders, zet op de kleine kabel ( geschakelde + ) van de startmotor 12v, gewoon doorverbinden met de dikke + kabel ernaast, nu moet hij starten, doet hij dat niet, dan is de startmotor defect, doet hij het nu wel, dan zit het probleem in de bedrading of is het contact blokje kapot,

Zet hem wel even in de vrij voor je hem doorverbind, anders heb je op zijn minst auwa aan de voetjes..

stefan84 0

14 jaar

Ik denk niet meteen aan een startmotor of storing aan de dunne draden, maar aan een onderbroken "dikke plus" kabel.

Alleen dat op contact die 12v erop komt vind ik wat vreemd, maar dat kan evt door die andere draden komen die ook naar de startmotor lopen.

Oiram

ben vanmiddag nog even bezig geweest

op de + dikke draad heb ik 12v en als de contact in start stand zet verdwijnt de spanning
maar start dan niet

ga vanavond nog even verder meten en goed op onderzoek uit of er ergens bekabeling kapot is

is er ook niet de mogelijkheid om de startmotor te laten draaien via de 20/25 polige stekker ??

nielscoupe 0

14 jaar

"is er ook niet de mogelijkheid om de startmotor te laten draaien via de 20 polige stekker ??"nee

Even met je voltmeter (gaatje prikken) en in de dikke meten halverwege, in die kabelgoot bijvoorbeeld.
Wel even iemand laten starten natuurlijk.
Weet je of je het in de buurt van de startmotor of accu moet zoeken.

Of draadbreuk, of slecht contact draad in accuklem, of slecht contact op je startmotor
Oiram

Zoals ik al zei, verbind het dunne kabeltje van de startmotor met de dikke plus kabel ernaast, in elk geval met de accuspanning, nu moet hij draaien, zo niet, startmotor kapot, doet hij het wel, controleer bedrading en / of contactje..

stefan84 0

14 jaar

[quote=nielscoupe]ben vanmiddag nog even bezig geweest

op de + dikke draad heb ik 12v en als de contact in start stand zet verdwijnt de spanning
maar start dan niet[/quote]
stefan,

wat kan je hier uit opmaken?

wat dachten jullie van de start onderbreker? één van dé kwalen bij een bmw!

mvg George

highliner 0

14 jaar

startonderbreker (EWS) is het deze keer eens niet.
Oiram

dat lijkt me niet george, een startonderbreker zit niet op de +50. volgens mij zit er gewoon een gigantische overgangsweerstand in de bedrading/startmotor

maarten4874 0
badge

14 jaar

Accu leeg.......

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

dan of de solenoid op je startmotor of je dynamo deze staat namelijk in verband met je startmotor...dan kun je nog zo'n volle accu hebben. als je dynamo niks meer doet zal ie niet lopen

highliner 0

14 jaar

Hallo

zo vandaag met de auto bezig geweest en ja hij doet het weer

het probleem zat het hem in de aarder van de auto naar de motorsteun
deze vervangen en hij liep weer de oude aarde kabel was slecht maar had niet verwacht dat dit hem was
maar gelukkig doet alles het weer

iedereen bedankt voor de hulp

nielscoupe 0

14 jaar

Mooi zo...bedankt voor de feedback.
En voor de toekomst: een auto heeft geen aarde, wel massa.

mvg,
Hans

Hans4040 1240
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.