Heb het volgende probleem, als de auto koud is loopt hij een aantal minuten stationair en begint dan te stotteren en valt uit. Als de auto warm is blijft hij gewoon goed lopen. Met rijden houd hij ook niet in.
Na een stuk te hebben gereden en toen de auto stationair laten draaien werd de motor te heet en begon koelvloeistof eruit te gooien via de dop op het resevior. Met rijden (ook langzaam) wordt de motor niet te heet.
Iemand een idee, ik heb geen foutcode's
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Voor het te warm worden, kijk even naar je fan ( Visco ) daar zal je probleem zitten.
Inhouden met koude motor ? Laat hem eens uitlezen, en bekijk de meetwaardeblokken, dan met name de koelvloeistof temp sensor, deze kun je ook zelf doormeten met een multiemeter, even op ohm zetten en bij koude als warme motor meten en de waarde hier plaatsen.
Heb GEEN foutcode's en ik zal maandag even koelvloeistof temp sensor nakijken.
De fan draait gewoon, had ik al naar gekeken.
slangetje gescheurd van je extra lucht omloop? Gebeurt nogal eens..
Ja die onder/tussen het inlaatspruitstuk loopt zeg maar? Die was inderdaad gescheurt, heb ik dicht gemaakt maar probleem is er nog.
Probleem opgelost, ging de koelvloeistof temp sensor vervangen dus de koelvloeistof afgetapt (kwam heel weinig uit) en sensor vervangen toen ging ik de koelvloeistof weer vullen en het systeem goed ontluchten toen ging er drie liter meer als ik heb afgetapt. Hij schijnbaar heel veel lucht in het systeem gezeten terwijl het in het resevior gewoon op niveau was.
Maar de motor loopt nu goed gelukkig, maar of het nou door de sensor komt of door dat er lucht in het systeem zat weet ik nou niet.
Bedankt.
Het rot lopen komt door de koelvloeistofsenor als deze een verkeerde waarde bijv: 60graden bij koude motor, dan draait de motor op een te arm mengsel en zal de motor dus niet goed draaien. Het verlies van koelvloeistof heeft hier niet veel mee te maken, maar als je 3 liter extra moet bijvullen is er toch iets niet goed!! Laat het koelsyteem eens onder druk zetten, en kijk goed naar uitwendig lekkages bij het koelsysteem. Geen lekkage zichtbaar--> hang dan nog even een co snuffellaar boven het koelsysteem, want hiermee kun je kijken of er uitlaatgassen in het koelsysteem zitten om te kijken of je cilinderkop (pakking) lekt.
Zijn geen lekkage's waargenomen en de koppakking is ook niet defect. klant heeft de auto weer meegenomen en rijd prima nu.
Bedankt voor de feedback!
14 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar