auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Motor maakt meer lawaai en minder vermogen

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Beste leden,

Sinds een week merk ik dat de motorgeluid van de auto anders is. Aandrukkelijker aanwezig, zelfs binnen hoorbaar. Vooral vanaf 2000tr/min maakt de motor duidelijk een zwaarder aanwezig geluid en vermogen is ook iets verminderd, vooral tussen 1500tr en 2000 tr, daarboven haal ik mijn vermogen wel maar dan heb ik die sterk aanwezige geluid.


Kan het zijn dat er iets mis is met de uitlaat/flexibel of zijn er bepaalde zaken vervuild/ verstopt , zoals egr...


Mvg.

Geplaatst door

rpi688 (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

turbo slangengoed?,intercooler slangen goed?,luchtfilter(aansluitingen) goed gemonteerd??

maarten4874 0
badge

14 jaar

slippende koppeling?

Hans4040 1435
badge vip badge

14 jaar

Beste,

Bedankt voor jullie antwoorden.

Onlangs was er bij de garage de verstuivers terug gemonteerd geweest na revisie van deze, zal is vragen bij de garagist of ze iets los zien hangen.

Slippende koppeling; auto reageerd direct vanaf ik de gaspedaal induw, dus auto komt direct van zijn plaats, maar niet met de volle vermogen die ik enkele weken nog had.

En het rare van al is, dat de motor gewoon veel luider klinkt, in alle toeren merkbaar, maar vooral vanaf 2000tr/min.

En iets dat ik was vergeten te melden: of ik mijn gaspedaal nu licht induw of wat harder, maakt niet uit, de verbruiksmeter gaat altijd naar 20l, dit is mij oook zeer opgevallen de laatste tijd.

Al vanaf het starten is het merkbaar dat de motor anders klinkt. Als ik langs de passagierskant buiten ga luisteren, hoor ik ok ergens onder de auto/motorkap een caonstante geluid van blop blop....

Voor de rest geen foutmeldingen of lampjes die branden.


Mvg.

rpi688 0

14 jaar

Beste leden,

Ben nog niet bij de garage geraakt.

Heb vandaag zelf de motorbeschermkap er af gehaald en de vacuumslangen gecheckt, nagelopen, heb niets speciaals gezien, enkel gaat er van de drukregelaar turbo (links van mij als ik voor de auto sta) een blauwe slang naar benden ergens die kon ik niet checken. Is dit de slang dat naar de intercooler gaat of komt?

Heb voor het effect is waar te nemen ook de egr vacuumslang er af gehaald en er een vijs in gestopt, de motor wordt er beduidend minder rumoerig van, alleszins is die blop blop geluid weg. Weet niet wat hier de reden van is.

Er is ook nog iets dat ik heb waargenomen sinds gisteren,als ik versnel, hoor ik de turbo ingaan, maar als ik dan de gaspedaal los is er een zoem of geblaas ( turbogeluid achtig maar iets anders) waar te nemen, weet er iemand wat dit is.

Deze geluid krijg ik ook enkel bij het loslaten van gaspedaal onder de 2000tr/min, als ik boven de 2000 zit en dan de gas loslaat hoor ik dit niet.


Mvg.

rpi688 0

14 jaar

Als je de agr loshaald en het is beter, dan staat de klep waarschijnlijk onbedoelt open. Roet hij ook meer bij volgas?
Ik denk dat de actuator van de agr klep defect is. Kan je makkelijk zelf vervangen.

Als je een dunne blauwe slang bedoelt, die stuurt de variable ingangsgeometrie van de turbo aan; is ook een vacuumslang.

pieter_galant 0

14 jaar

Beste,

Met slang van de EGRklep is het beter, in de zin de motor is iets rustiger stationair, vanaf ik de slang er terug op zet met draaiende motor, wordt de motor rumoeriger.

Maar los daarvan maakt de motor gewoon meer lawaai als ik acceleer, vooral merkbaar tot binnen in de auto na 2000tr/min en heb veel minder trekkraccht.

En als ik na het acceleren het gaspedaal los, is er altijd een een geblaas van 'zoeeefff' te horen.

Kan het zijn dat de turbo het begint te begeven? Kan een turbo minder beginnen werken of houdt deze er ineens mee op?

Ook bij zeer licht indrukken van gaspedaal gaat verbruiksmeter richting maximum, eerder was dit niet.

Mvg.

rpi688 0

14 jaar

En nog iets...

Roeten of roken doet de auto niet.

En die dunne blauwe vacuumslang dat van de actuator naar beneden gaat, kan ik deze volgen op een manier naar de turbo? Of moet de auto op de brug?

Mvg.

rpi688 0

14 jaar

Beste leden,

De inlaatcollector was gedemonteerd gewwest enkele weken geleden om de injectoren uit te bouwen en terug te plaatsen, kan het zijn deat er iets mis is met de druksensor dat achter de collector zit? Heeft deze ook geen functie die de turbo beinvloedt?


Mvg.

rpi688 0

14 jaar

Als je de auto links voor opkrikt en de voorste bescherplaat eraf haalt, dan kun je de blauwe slang naar de turbo makkelijk volgen.

De laaddruksensor heeft zeker invloed op de turbowerking. Bij mij wat hij kapot, wat resulteerde in geen vermogen tussen 2000 en 3000 rpm.

Bel eens met een turbospecialist, die kan op basis van klachten best veel zeggen; turbodirect of turboworld.

pieter_galant 0

14 jaar

als het geluid stationair al hoorbaar is moet het toch niet zo moeilijk te lokaliseren zijn, vanaf de pc gaat dat niet je zult zelf aktie moeten ondernemen
meest verdacht zijn interkoeler en slangen interkoeler

asx 0
badge

14 jaar

Beste leden,

Auto is binnen geweest zaterdag.

Waarschijnlijk zou het moeten liggen aan één van de 4 rode dichtingen van de inlaatcollector, daar waar de swirlflaps liggen. Deze zou lekken, wat ook, buiten het afblaasgeluid na het lossen van de gaspedaal, het blop blop geluid in stationair veroorzaken.

Deze dichtingen hadden ze niet in voorraad en de BMWmagazijn was op zaterdag niet open, dus morgen weet ik meer.

Bedankt allemaal.

rpi688 0

14 jaar

Beste leden,

Het is een lange tijd geleden dat ik niet gereageerd heb over de topic.

Na het vervangen van de dichtingen van de inlaatcollector, was het vermogen min of meer terug, veel beter als ervoor en ook het geblaas bij het gasgeven was gedaan.

Enkel het geblaas na het loslaten van de gaspedaal was er nog steeds en ook het lawaaierig zijn van de motor, vooral in hoge toeren.

Na het bezoeken van een andere garage, hebben ze geconstateerd dat de turbodruksensor het niet meer goed deed, deze is vervangen.

Ook de flexibel van de uitlaat was volledig los gescheurd, dus uitlaat hing er helemaal niet meer aan.
Deze hebben ze eruit gesneden en nieuwe flexibel tussen gelast.

Geblaas en gebrom is weg. alles lijkt normaal.

Enkel: Na het vervangen van de flexibel, gaat de hele uitlaatlijn beginnen resoneren, beven, zoemen, telkens de toerental op 900tr/min komt. Dus bij vertrekken vanuit stilstand passeren we 900tr/min, wanneer we afremmen valt de toerental naar beneden en passeert ook die 900tr/min of als ik mijn gaspedaal juist op die toerental houd, telkens enorme resonantie en getril door heel de auto, zetels enzo alles in het interieur begint te trilen.
Ook als ik stilstaand van D naar N of van R naar N schakel, trilling voelbaar in de zetels.

Nu zegt die garagist, de flexibel heeft tijd nodig om soepeler te worden, is al een week hetzelfde.

Raakt de uitlaat nu ergens de onderkant van de auto? Veel eerder werd er een trillingsdemper geinstalleerd aan de uitlaat, voordat er nog sprake was van de gescheurde flexibel, (deze ontbrak gewoon op de uitlaat, dus niet vervangen!). Is het nu zo dat die trillingsdemper anders reageerd? Staat de uitlaat nu onder spanning?

Wie kan mij helpen aub?

rpi688 0

14 jaar

En nog iets,

Is een trillingsdemper van de uitlaat en de ophangrubbers van de uitlaat hetzelfde?


Mvg.

rpi688 0

14 jaar

Beste leden,

auto is verkocht. trillingen uitlaat werden volgens mij doorgegeven door de motor, is onopgellost verkocht.

Topic mag dicht. Bedankt iedereen.

rpi688 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.