BMW 3-Serie 1993: Hydrolische kleppenstoters vervangen.

Bouwjaar: 1993, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: E36 automaat

Ik ben in bezit van een 320I/E36. Bw jaar 1993/6 pitter. Ben van plan om alle hyd.kleppenstoters te vervangen. Reeds in bezit.
Heb alles al open, behalve de vraag over de tandwiellen. Er zitten 4 torgs en 2 tandwiellen. Als ik die open draai, kan ik dan de nokkenas uithalen? Of moet ik iets anders bedenken. Wie kan mij hierin helpen? Alvast bedankt voor de moeite.
Gr. Theo

uskc260

Geplaatst door uskc260 (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

7 Reacties

uskc260 (0), 13 jaar geleden

Hallo vrienden,
Ik heb nog geen reactie over mijn vraag. Wie weet of de vier bouten op de nokkenas tandwiel (er zijn er 2 tandwiellen) open moeten om de nokkenas te kunnen lichten. Of, moet het anders?
Vriendelijk bedankt alvast.
Gr. Theo

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

Denk dat als je niet weet wat je precies moet doen dat je niet aan dit soort klusjes moet beginnen. Maar inderdaad die torx bouten moet je losdraaien om de nokkenassen er uit te kunnen halen.

gr Martin

uskc260 (0), 13 jaar geleden

Martin bedankt. Ik ben er achter gekomen dat bij deze auto de hele kop eraf moet en andersom gewerkt moet worden. Ik wacht er even mee. Zo zie je maar dat bij elke auto het anders is. Je moet je gaan specialiceren om per merk met geavanceerde inst. aan de slag te kunnen.

Gr. Theo

GJBAutos (0) PRO, 13 jaar geleden

De kop hoeft er niet vanaf om de klepstoters te vervangen. Kun je er zo uit halen. Hoe wilde je klepstoters eruit krijgen als je andersom werkt dan?

gr Martin

nielscoupe (0), 13 jaar geleden

hallo

ik heb zelf bij de m50 en de m52 motor al eens de klepstoters vervangen

zal het geheel even in het kort uitleggen hoe het gaat bij de m50

-eerst je motor op tijd zetten ( pin in het vliegwiel drukken bij de bak )

-kleppendeksel demonteren

-met tyraps de ketting aan je tandwielvast zetten

-ketting spanner linker kant van je blok er uitdraaien

-dan beide tandwielen los draaien

-nu ligt je nokkenas er vrij in nu alle bouten van de kappen los draaien die je nokkenas op plek houd

-nokkenas er uit pakken

-dan kun je de houder waar alle stoters in zitten om hoog tillen

-de nieuwe stoters er in leggen ( nieuwe stoters even wat olie aan doen blijven ze beter in de houder )

-dan terug plaatsen en weer opbouwen

-en als je het niet vaker hebt gedaan dan kun je als geheugen steun veel foto's maken van op en af bouw en veel punten makeren met lak stift

uskc260 (0), 13 jaar geleden

Jongens hartstikke bedankt. Het zit er inderdaad al op. Case close.

Gr. Theo

Hans4040 (330) PRO, 13 jaar geleden

Case Closed...bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.