Hallo allemaal,
na een maand veel ellende, improviseren en wederom een paar ribben uit mijn lijf te hebben laten verwijderen (zie startproblemen 330XD) heb ik weer 1 volle dag van mijn prachtmachine kunnen genieten.
De avond erop reed ik naar huis en voelde bij acceleren in 4de en 5de gang een bonkend gestotter onder de auto uit komen.
Ook bij zeer geringe versnelling voel ik m al lichtjes happen en zie ik de toerenteller lichtjes bewegen op de maat van het gestotter.
Even was ik in de veronderstelling dat het een aandrijfas of stabilisatie rubber/ demper was, maar al langzaam begon op me in te werken dat ook dit wederom een serieus probleem gaat worden.
Heeft iemand ervaring met deze klacht en zou je ook kunnen zeggen waar ik aan moet denken?
Volledige revisiebak of is er waarschijnlijk een ander onderdeel defect wat deze klacht veroorzaakt?
Verder vraag ik me af of dieselolie die bij de garage uit de leidingen (en tussenpompen) is gekomen dusdanig op of in de bak kan komen waardoor mijn klacht tot stand heeft kunnen komen?
Wellicht helemaal niet, maar ik kijk nergens meer van op eerlijk gezegd.....
Ik hoop dat iemand me kan adviseren en wellicht ene goed adres geven hiervoor.
De auto heeft nog geen 250k gereden
In afwachting op jullie reactie!
Gr,
Een treurige 330 fan.... :-(
[url=http://imageshack.us][img]http://img100.imageshack.us/img100/74/af...[/img][/url]
Geplaatst door 330XD (0) , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 Reacties
sytze (0) PRO, 16 jaar geleden
Denk eerder dat het probleem zijn oorsprong vind in onregelmatig lopen van de motor. Dan verandert ook direct het schakelpatroon van de bak.
Zeker als de toerenteller op en neer beweegt met dezelfde interval als het manko van het schakelen lijkt me het een motorisch probleem.
Sytze
330XD (0), 16 jaar geleden
Nee hoor,
de motor loopt echt geweldig goed.
Stationair maar ook in 1, 2 en 3.
Pas als ik rond de 100 zit en in zn 4 door zou trekken, dan begint ie te happen.
Het voelt alsof de koppeling even kort slipt maar dan weer grip heeft, dus alsof ie telkens een fractie van een seconde ven slipt, maar dan weer pakt. Dat is ook dat "happende"geluid wat ik bedoel te omschrijven.
Gr,
Stefan
jeffie (0), 16 jaar geleden
je kan de automaat kan je laten uitlezen bij dealer
bmwf1 (0) PRO, 16 jaar geleden
@jeffie: deze storing is een mechanische storing die niet wordt opgeslagen door de regeleenheden, het lijkt op het wasbord effect en dat betekend koppelomvormer vervangen en als de auto veel km's gemaakt heeft dan zou ik gaan voor een ruil/revisie transmissie
330XD (0), 16 jaar geleden
Is een koppelomvormer gemakkelijk te repareren, of is dat een klus die meestal leidt tot grote kosten?
Heb je enige indicatie hierover?
Hoe groot is de kans dat het hiermee verholpen is?
Km's zijn een 240k.
Gr,
Stefan
bmwf1 (0) PRO, 16 jaar geleden
om er zeker van te zijn of het de bak is zou ik het eerst zelf moeten voelen en bij 240k zou ik zelf de investering doen om een ruil bak te plaatsen, ja is duur 3500,= ,maar volgens mij is het de auto makkelijk waard
330XD (0), 16 jaar geleden
En als het een koppelomvormer is, is die ook los te reparenen/ vervangen in de meeste gevallen, of gaat dat meestal gepaard aan een volledige revisie?
Gr,
Stefan
jeffie (0), 16 jaar geleden
ge kan eens horen bij A.C.S. in Overpelt voor en ruil versnellingsbak ik denk voor de prijs van +-2000
TEL:32 11 73 41 10
330XD (0), 16 jaar geleden
Hallo,
weet iemand of de A5S 390R te vervangen is door de A5S 360R?
Dit vergemakkelijkt het zoeken in elk geval naar een nieuwe bak.....
Gr,
Stefan
bmwf1 (0) PRO, 16 jaar geleden
390r is voor een hoger koppel dus nee, of je moet hem binnenkort weer vervangen
330XD (0), 16 jaar geleden
Okay, was ik al bang voor.
Ik weet dat de auto op zich de investerig waard is echter gezien de kosten die ik de afgelopen 2 mnd gehad heb begin ik te aardig te twijfelen!
Maargoed, defect inruilen is ook geen pretje.
In Duitsland vind je genoeg A5S 390R bakken met garantie.
Wellicht een optie om er daar eentje te halen en laten monteren.
Hier is 2000,- minimaal voor een revisie, en dan nog demonteren en monteren.
Gr,
Stefan
jeffie (0), 16 jaar geleden
wil je mij morgen op bellen op N°+320475452127
330XD (0), 16 jaar geleden
Hi Jeff,
ik bel je morgen.
Groet,
Stefan
330XD (0), 16 jaar geleden
Hallo,
ik heb eens wat zitten kijken en zie dat de 525D ==> A5S 390R - WG heeft, de 325 XI ==> A5S 390R - VW, de 330XD ==> A5S 390R - VY en de 330D ==> A5S 390R - WG heeft. Zijn dit niet allen dezelfde bakken? Wie wet waar de laatse 2 cijfers voor staan en zijn deze niet onderling te verwisselen?
Groet,
Stefan
primera p11 (0), 16 jaar geleden
Iedereen heeft het over de bak, maar het kan ook de motor zijn die inhoud.
De optie die sytze ook al lichtte.
Een bak vervangen kan altijd nog.
Voor hetzelfde geld vervang je de bak en ben je nog niet van het probleem af.
330XD (0), 16 jaar geleden
Hoi Primera,
nee de motor is het zeker niet want de bak heeft nu een (!) in het scherm, wat dus noodloop betekent.
Nu doet geen enkele versnelling meer iets, dus duidelijk de bak.
Gr,
Stefan
sytze (0) PRO, 16 jaar geleden
Zou nu toch maar es uitlezen overwegen. Komt ook wel voor dat de software opnieuw geprogrameerd moet worden. Van de bak wel te verstaan.
highliner (0), 16 jaar geleden
[quote=sytze]Zou nu toch maar es uitlezen overwegen. Komt ook wel voor dat de software opnieuw geprogrameerd moet worden. Van de bak wel te verstaan.[/quote]
Dat kan...
maar ik hou het op de lock-up van de bak, ik zou het zeker weten daar in zoeken.
mvg George
jeffie (0), 16 jaar geleden
alo hier jeffie trug bel mij bel mij nog even op N°+32 0475 45 21 27
groetjes Jeffie