Hallo
Ik ondervind sinds een paar weken een merkwaardig probleem met mijn automaat.Als ik ietsje harder afrem en tot stilstand kom is het net of automaat in zijn vrije komt te staan.Als ik gas geef komt die niet vooruit tot die rond 1500 toeren zit dan krijg ik een stevige schok en en die is vertrokken.Wat ik wel gemerekt heb is dat als ik mijn rempedaal steviger indruk als ik stilsta dat ik automaat dan gewoon voel pakken en dan geef ik gas en ik gewoon kan wegrijden.Of ik schakel terug naar P of R stand en ik ook gewoon kan wegrijden.Dit is een probleem die soms optreedt dus niet elke keer als ik tot stilstand kom.Ik heb een paar garages aangedaan en die zijn tot volgende nogal uiteenlopende conclusies gekomen.Conclusie1 automaatbak olie wissel tevens spoelen van bak oorzaak zou versopte filter zijn.Conclusie2 elektronisch probleem bak computer of printplaat zou vervangen moeten worden alhoewel er geen foutmelding is.=Conclusie 3 revissie automaat bak is einde verhaal.Ik wil ff vermelden dat automaat gewoon heel soepel schakelt tijdens het rijden.geen schokn of rare geluiden.
Heeft iemand ideen welke van bovenstaande conclusies tot eventueele oplossing zou kunnen lijden.Of heeft iemand misschien een andere oorzaak van het probleem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is ooit het olie niveau op de juiste manier gecontroleerd? Lijkt erop dat er of een verstopping is of waarschijnlijker te weinig olie. Als er te weinig olie inzit en je blijft er langer mee doorrijden kan het uitkomen op een bak revisie.
gr Martin
Is gecontroleerd door garage die vaststelling had dat het elektronische probleem is.Zat nog voldoende in.
14 jaar
Is dit ook op de juiste manier gedaan? Want daar zit meestal het probleem. Als je het peil controleerd bij een te warme versnellingsbak krijg je verkeerde waardes.
Bak dient koud gecontroleerd worden (+/- 30 tot 40 graden bak olie temperatuur) Als ie te warm is komt er te weinig olie in.
gr Martin
Hallo Martin
Ik weet niet of dit op juste manier is gebeurd.Heb je ook mening over 2 andere conclusies.Ik zelf ben aan het twijfelen over conclusie dat het einde verhaal is omdat zoals gezegd automaat voor de rest gewoon goed schakelt zonder geratel of wat dan ook.Wat die printplaat betrft weet ik eigenlijk niet zo goed wat ik daarmee aan moet.Ik had op dat moment niet echt veel tijd om erover door te vragen.
Groetjes Ron
14 jaar
Het afremmen en vervolgens niet goed inschakelen van de versnelling komt voor mij over op een olie te kort. Het is dan net alsof de bak dan slipt wat ie waarschijnlijk ook doet tot er weer voldoende olie beschikbaar is. Als het een electronisch probleem is dan heb je meestal wel dat de bak in noodloop gaat (Getriebe Notprogram) en er een foutcode in het geheugen staat.
Bak moet van onderaf gevuld worden en je kunt pas zien of er voldoende inzit als je er olie bij doet, als ie dan onder de juiste omstandigheden over gaat lopen heb je voldoende olie.
Het kan zowieso geen kwaad om de olie + het filter te vervangen als dat nog nooit gebeurt is. Wel de juiste olie gebruiken (van BMW zelf)
gr Martin
Hallo Martin
Bedankt.Ga deze week ff terug bij garage dan ff nogmaals goed kijken naar olie.Want anders zou het idd einde verhaal kunnen zijn
14 jaar
Hoi...
Ik ben het met GJB eens...of je oliepeil is te laag, of eventueel je filter verstopt door vijzels. (dit was bij mij een keer t geval) Filter verschoont en geen problemen weer gehad. Maar oliepeil moet wel goed zijn uiteraard.
Groet en succes
14 jaar
Wat zijn vijzels?
Om iets op te krikken.
14 jaar
Dat moest VUIL zijn...sorry, typfout
14 jaar
olie ververst bak gespoeld schakelt weer perfect
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar