BMW 3-Serie: BMW 318IS COUPE E2 - Uitgevallen en (bijna) niet meer aan te kri

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Beste lezers,

Vanmiddag heb ik gemerkt dat het toerental bij starten een beetje begon te schommelen. Het toerental
zakte 3 keer terug tot ongeveer 400 toeren en herpakte zich daarna goed. Geen prestatievermindering
gemerkt.

Het betreft een BMW 318 IS COUPE E2 1.8L uit 1994 met een kilometerstand van 324.000km.

3 uurtjes later viel de auto tijdens het rijden stil. Toen ik hem probeerde te starten sloeg de motor
niet meer aan (startmotor werkt naar behoren). Een half uurtje later nog eens geprobeerd om te starten
en toen sloeg de motor even aan maar kwam niet boven de 100 á 200 toeren en als ik een heel klein beetje gas bijgaf valt ie in een keer uit. De auto schokte en rammelde enorm en viel weer stil. Ik heb toen even de stekker uitgetrokken van de luchtmassameter en toen starte de auto en schommelde tussen de 500 en 800 toeren maar bleef wel aan en als ik dan een klein beetje gas bijgaf viel hij ook direct stil.

Met deze auto heb ik voor de rest nooit een enkel probleem gehad dus dit verbaasd mij enorm.


In welke richting zou ik hier moeten kijken?


Alvast bedankt voor jullie hulp!


Met vriendelijke groet,


Gino

ginoferri

Geplaatst door ginoferri (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

320 (0), 9 jaar geleden

controleer de distributietiming, ketting en spanner misschien versleten en daardoor de timing verlopen. Controleer ook of alle lucht en vacuumslangen nog in orde zijn als eerste.

j.baars (0), 9 jaar geleden

Ik denk een brakke krukassensor.

j.baars (0), 9 jaar geleden

Sorry, verkeerde gedachte.
Deze heeft geen krukassensor toch?
Ik ben bang dat de storing in de verdeler zit of de verdelerkap.

MJ (0) PRO, 9 jaar geleden

Nummer 14 http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Co...
is de krukas sensor. Zou inderdaad defect kunnen zijn. Uitlezen of electrisch doormeten. Overigens werd de 318IS in februari 1995 in de markt gezet.
Als er 1994 op de papieren staat is dat op zijn minst raadselachtig.

edit foutje dit geldt voor het type met M44 motor en is ook een oudere met M42 motor er in.

Trigger contact nummer 6 in het plaatje.

http://bmwfans.info/parts-catalog/E36-Co...

Geen ervaring mee, maar zeker waard om te zoeken of daar pulsen opstaan.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.