close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 3-Serie: koelvloeistof lekkage vanuit blok?

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine

Hallo,

Had al een ruime tijd geen problemen meer met lekkage koelvloeistof. Helaas onlangs weer het geval.
Na grondig inspectie kwam het volgende aan het licht. Er zit een gat in de plaat dat met een paar bouten vastzit (tegen het blok?). Hieruit lekt koelvloeistof. Iemand idee hoe deze onderdeel heet en of het probleem zelf te verhelpen is?

Ik ben geen monteur maar best wel handig..

Hoor graag of het te doen is kwa werkzaamheden en kosten.

Vr gr


[url=http://postimg.org/image/6hsxqusi5/][img]http://s22.postimg.org/6hsxqusi5/IMAG035...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/mu2zgl6tp/][img]http://s22.postimg.org/mu2zgl6tp/IMAG035...[/img][/url]

Geplaatst door

Tiger007 (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Volgens mij is dat de waterpomp deze is eenvoudig te vervangen

jan5047 0
badge

9 jaar

Volgens mij is het gat waar deze zit geen waterpomp want het gat zit erboven (omcirkelt in de afbeelding, Distributiecarter deksel boven?)

Iemand een bevestiging?

gr

Tiger007 0

9 jaar

Schade/gat zit bij de thermostaat behuizing. Deze behuizing is een integraal onderdeel van de afdekking van je distributie zijde.
Ook de behuizing van de waterpomp maakt hier deel van uit. Waterpomp zit gemonteerd achter de multiriem poelie.
Om dit te vervangen is een aardige klus, hele distributiezijde moet dan vrij gemaakt worden.
laten doen is kostbaar, veel werk veel uren dus.
Mogelijkheid tot repareren zonder dat je heel veel hoeft te sleutel is er zeker..
Verwijder alle componenten zodat je vrij toegang hebt tot de rampplek. Maak met een dremel de randen goed schoon en opgeruwd..ontvetten met alcohol of remmen reiniger, bekijk of de schade niet te "diep" is en vul dan het schade gebied af met DEVCON Aluminium . Goed uitkijken dat je het koelwaterkanaal niet afsluit. Wanneer dit uitgehard is kan je dit ook met de dremmel afwerken (gladmaken) Het is niet de manier maar een manier om dit lek te dichten totdat je eventueel het grote project van vervanging op je neemt.
Hieronder plaatjes en een linkje naar een DEVCON reparatie van een pomphuis, maar natuurlijk nog veel meer toepassingen natuurlijk.
https://www.youtube.com/watch?v=aUQWtUKE...


[url=http://postimg.org/image/q1mxwdp9f/][img]http://s13.postimg.org/q1mxwdp9f/koelw_p...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/nq4it1rw1/][img]http://s16.postimg.org/nq4it1rw1/bmw3_th...[/img][/url]

ron001 0

9 jaar

Bedankt voor de tips. De thermostaat gaat er af om de schade beter te inspecteren. Dat is wel te doen volgens mij.

Wordt vervolgd!
Gr

Tiger007 0

9 jaar

Intussen thermostaathuis verwijderd en blijkt dat de o-ringen helemaal weg waren gevreten, waardoor deze lekte. Nieuwe thermostaathuis opgezet.

Regelmatig lag er ook koelvloeistof op expansievat boven, vlak onder dop. Dacht dat het uit de dop (ivm druk) kwam.
Lekte echter uit de waterslang! Ook vervangen.

Voor nu geen lekkages meer. Kachel komt nu ook binnen een paar minuten al op tempratuur.Was ik anders gewend (+/-10min)

Dank voor het meedenken!

vr.gr
[url=http://postimg.org/image/xb54pku3z/][img]http://s3.postimg.org/xb54pku3z/IMAG0364...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/4vprca4q7/][img]http://s3.postimg.org/4vprca4q7/IMAG0365...[/img][/url]

Tiger007 0

9 jaar

We werden dus op het verkeerde been gezet ? de lekkage kwam van boven .
Mooi dat het opgelost is.
Waterpomp was dus NIET lek en er zat ook GEEN gat in ?

Hij heeft het thermostaathuis vervangen en zo te zien ook gelijk de thermostaat zelf compleet met slangsamenstel. Alles nieuw.

ron001 0

9 jaar

Schade zat inderdaad aan de thermostaat behuizing. Makkelijk zelf te doen. Het lastige vond ik om de waterslang los te koppelen en de nieuwe weer aan te sluiten zonder andere componenten te beschadigen. Met een beetje olijfolie ging het wel. Iets meer dan 100e kwijt incl waterslang nieuw. Geen schade aan de waterpomp.

Tiger007 0

9 jaar

Mooi , bedankt voor de feedback.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.