Kachel gaf in eerste instantie geen warmte meer en na uitlezing bleek temperatuursensor uitlaat radiateur defect te zijn. Na vervanging en ontluchting van koelsyteem bleek de kachel weer te werken. Na een half uur rijden werd de kachel weer koud en werkte deze niet meer. Wederom uitlezen gaf geen storingsmelding. De kachelradiateur zou verstopt zitten en deze is toen gereinigd. Na schoonmaak en ontluchten van het systeem deed de kachel het inderdaad weer. Dag later deed de kachel het weer niet en bij uitlezen bleek kachelklep defect. Deze vervangen en systeem weer ontlucht. Je raad het al, na half uurtje wederom koude kachel.
We denken nu dat het probleem ligt aan een defecte koppakking die verbrandingsgassen vanuit de cilinders in het koelsysteem perst. Hierdoor krijg je een gasbel in de kachelrdiateur (die ligt heet hoogste) waardoor de kachel iedere keer na ontluchten het weer even doet. Checken van de olie laat geen water zien en koelvloeistof ziet er ook normaal uit. Verder rijdt de auto normaal en ook de temperatuur blijft normaal.
Heeft er iemand zoiets wel eens meegemaakt en zou dit het probleem zijn?????
Of weet iemand nog eventuele andere oorzaken?
Bedankt alvast.....
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Druk test uitvoeren en controleren of ie geen koelvloeistof lekt, lekke kop kan ook, zeker als er veel op gas is gereden.
gr Martin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar