auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 3-Serie: Linker voorrem blijft hangen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Motorcode: M43

Beste Forrummers,
M'n linker voorrem blijft weer hangen.
Ik heb de klauw 2 maanden geleden gedemonteerd en schoon gemaakt, nieuwe blokken gemonteerd, systeem met nieuwe remolie gevuld en goed ontlucht .
Heeft in de tussenliggende periode goed gewerkt
Bij deze laatste reparatie leek er ogenschijnlijk met de klauw en de blokken niets mis te zijn.
Kan een versleten hoofdremcilinder dit probleem veroorzaken? (kan er druk op een leiding blijven staan??)
Als dit zo zou zijn dan moet rechts achter toch ook gaan aanlopen? - ( gebeurt dus niet )
Rempedaal voelt tijdens intrappen eerste stuk een beetje sponzig aan (in vergelijk met m'n nieuwe auto ) maar daarna is ie hard en remt verder goed, trekt niet naar één kant ofzo.
mvgr
Peter

Geplaatst door

Be Emwee (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Een remklauw die vast heeft gezetten en gangbaar is gemaakt gaat bijna altijd weer vastzitten, soms gaat het lang goed maar meestal zit ie binnen een aantal maanden weer vast. Het enigste wat help is een goede 2e handse of een nieuwe klauw, Mist het opperblak van zuiger en klauw 100% in orde zijn kun je proberen een revisie setje te krijgen met nieuwe rubbers en het nog een keer proberen.

gr Martin

GJBAutos 0
badge

14 jaar

Peter een achterwiel aangedreven auto is wat remmen betreft NOOIT kruislinks gescheiden. Zoek in de techinsche boeken op waarom dat niet kan. Schuur en schraap alle roest weg en de zuiger moet ook met rubber ring en afdichting op zijn plaats zonder noemenswaardige kracht in de cilinder zakken. Gebruik wel remmenvet achter de manchet. Succes.

Punt 65
badge

14 jaar

Rem gedemonteerd, alle roest verwijderd en een nieuwe set manchetten gemonteerd.
Overal remmenvet (de blauwe tube van ATE) gebruikt.
Achter de blokken koperpasta, ook de holte van de zuiger lekker ingesmeerd.
Na een flinke proefrit draait het wiel mooi vrij dus lijkt dit de oplossing.
De leverancier had maar 1 revisie setje op voorraad, dus volgende week pak ik rechts gelijk ook maar ff aan en monteer ik gelijk nieuwe remblokken, dan kan ie er voorlopig weer mee vooruit
Bedankt voor de reacties
Peter

Be Emwee 0

14 jaar

[quote=Punt]Peter een achterwiel aangedreven auto is wat remmen betreft NOOIT kruislinks gescheiden.[/quote]
Dat is niet helemaal waar; een Mercedes heeft bijvoorbeeld WEL diagonaal gescheiden remsysteem...het ligt aan de fabrikant waarvoor men kiest.

Hans4040 1435
badge vip badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.