Hallo
Ik heb een stroom lek met mijn auto.
nu heb ik alle zekeringen eruit getrokken.
Daarna heb ik ze er 1 voor 1 weer in gedaan.
Bij de zekeringen 43, 49 en 67 blijft hij een stroom trekken.
Nu heb ik een zekering schema opgezocht en hieruit bleek dat zekering 43 de on board diagnose II was.
Dit is volgens mij de uitlees stekker.
49 en 67 was dan de thief proofing system dit is volgens mij de startonderbreker.
Ik heb de relais al vervangen.
Heeft iemand enig idee wat het anders kan zijn???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hoe heb je gemeten of hij stroomt trekt? En hoeveel ampère trekt hij?
Ik heb een lampje tussen de accuklem en de - pool van de accu.
ik weet niet hoeveel ampere hij trekt.
Weet jij hoe dit werkt?
Ik kan via mijn werk wel een meter regelen.
12 jaar
Dit is niet de juiste methode, je moet een multimeter op À stand tussen de -pool vd accu zetten en de -klem vd accu losgenomen uiteraard. hieruit kun je kijken of er een verbruiker actief is nadat de auto in ruststand verkeerd alles onder de 0,05A is acceptabel
Ik heb hem zonet doorgemeten. Hierbij kreeg ik de eerste paar seconden een stroom van 2.2 ampere.
Dit is logisch omdat eerst de lampen even blijven branden.
Maar daarna had ik nog een stroom van 0.35A volgens mij is dit veels te veel.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
12 jaar
Dan een voor een de zekeringen eruit trekken en dan kijken waar de verbruiker vandaan komt...
Ik heb nu de zekeringen zo doorgemeten en komt er op neer.
Dat zekering 49 een stroom blijft trekken van 0.20A
En zekering 67 een stroom blijft trekken van 0.25A
Heb je enig idee wat dit kan zijn??
12 jaar
en waar dienen deze zekeringen voor, dan kun je gerichter zoeken
Ik heb geen zekeringschema erbij gekregen.
Wel heb ik een zekeringschema konden vinden zoals ik in mijn eerste bericht ook zei.
49 en 67 was dan de thief proofing system dit is volgens mij de startonderbreker.
Hier heb ik de relais al van vervangen hoe kan ik dit oplossen??
12 jaar
Je moet de stroomsterkte meten als de auto in rust is, en dat duurt +/- 16 minuten en dat is een stuk langer als de paar seconden die jij hebt gewacht, er is een hele procedure voor om de lekstroom te kunnen meten, die onderdelen waar je de zekeringen van hebt gecontroleerd blijft normaal gesproken altijd stroom op staan, een normale lekstroom mag niet boven de 40 mA uitkomen.
Heb je ook last van een kachel motor die uit zichzelf harder en langzamer gaat blazen?
gr Martin
Nu heb ik zoals je zegt 16 minuten gewacht maar met die zekeringen erin 49 en 67 blijft hij een stroom trekken van 1.1A en zonder 0.3A.
Ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken?
12 jaar
0.3 Ampere is ook nog teveel, dat er stroom op het alarm blijft staan lijkt me niet zo raar anders zou het systeem niet meer werken, zoals ik al zei, je moet een bepaalde procedure volgen om de auto te kunnen meten in de rust stand, zo uit mijn hoofd moet je de klep of motorkap (al waar de accu zit) open hebben staan maar het slot of de motor kap schakelaar in geschakeld, dan moet je de deur openen, de auto op contact zetten, weer van het contact af en de deur afsluiten, daarna moet je minimaal 16 minuten wachten voordat je de ruststroom kunt meten.
gr Martin
Zoals je nu zegt heb ik het ook gedaan eerst heb ik de auto even laten lopen.
Toen heb ik de deur dicht gedaan en de koffer open laten staan want hier zit de akku.
Dit lijkt me in principe logisch maar. Zou ik nu eerst moeten zoeken welke zekering die 0.3A trekt?
12 jaar
Kan nog de zekering van de airco fan zijn, die zit meestal buiten de zekeringskast tussen de zekeringkast zelf en de binnenkant van het dashbord, is een grote zekering van een 40 of 50 ampere
gr Martin
Opgelost?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar