BMW 5-Serie: BMW 525d niet aanslaan

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 525D

Hallo,
mijn bmw wil bij koude motor super aanslaan, maar bij warme motor op bedrijftemperatuur wil hij totaal niet aanslaan. Het is een automaat,stand P en druk op de rem, maar wil gewoon niet aanslaan. Iemand een oplossing?

ayyildiz18

Geplaatst door ayyildiz18 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 5-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

svaleras (100), 16 jaar geleden

Kan je het Iets preciezer omschrijven..... Wat bedoel je met, totaal niet aanslaan? Draait de starmotor wel of niet rond? Of hoor je alleen een tik en verder niets, en de rest is dood??
Omschrijf eens met detail

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

ik heb het net weer geprobeerd. De koelvloeistoftemp meter staat in het blauw, heeft nu ruim 5 uur niet gelopen. Maar bij contact aanzetten gaat het ook niet voorgloeien. De startmotor draait wel rond, denk ik wat hij wil net niet aanslaan. Mijn voorzichtige conclusie is dat hij nu ook bij koude motor niet gaat aanslaan. Kan denk ik accu niet zijn. By the way het is een automaat.

svaleras (100), 16 jaar geleden

Kun je dan bij een 525d, van bouwjaar 2001 zien dat hij aan het voorgloeien is?? Bij mijn 530d kun je dat niet zien, er is geen lampje voor. En volgens mij hebben die dezelfde dashbord instrumenteel. Waar zie je dat aan, dat het niet voorgloeit??
Als hij net niet wil aanslaan, dan zal je startmotor wel ronddraaien. En als je vaak genoeg geprobeerd hebt te starten zal je accu ook wel de nodige stroom verliezen. Probeer eens met startkabels, misschien om de auto eerst aan de praat te krijgen. Kun je daarna verder zoeken naar het euvel. En dat het een automaat is mag geen verschil zijn.

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

normalerwijs komt de tekst "vorglühen" als hij voorgloeit. Kan het misschien kapotte sensoren zijn?

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

vanochtend contact in stand 2 gezet. "vorglühen" wordt niet aangegeven, ik hoor wel een zoemend/sissend geluid, die dus al begint als je het contact in stand 2 zet, bij de dieselfilter/oliepijlstok. Ik denk dat daar de opvoerpomp zit en dat die zoemt. Zou die kapot zijn? Maar dat heeft toch geen invloed op het voorgloeien?
Onder de motorkap is niks bijzonders te zien.

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

ik heb hem aan de praat gekregen na ongeveer 5 seconden aanslaan,pakte hij hem bijna,daarna 2 seconden later ging die lopen. Heb 5 minuten rond gereden en ben naar een garage gegaan waar ik weleens kom. Verhaal uitgelegd => geeft aan verstuivers vervangen of er is een diesellekkage. kan dit????

svaleras (100), 16 jaar geleden

Dat vorgluhen, komt toch alleen voor als het ietsje kouder is dan nu. Bij mij gaat deze pas aan als het vriest, anders niet. Dus is dit heel normaal dat dat niet verschijnt.
trouwens, dat met de verstuivers zou best kunnen.

ayyildiz18 (0), 16 jaar geleden

dank je svaleras, nu heb ik hem op bedrijfstemperatuur. Hij doet iets langer dan een gemiddelde andere auto om aan te slaan. Verstuivers zou je toch ook moeten merken tijdens het rijden en stationair draaien of heb ik dit mis? Ik denk misschien kapotte sensoren, zoals nokkenastempsenor,krukastempsensor of motormanagement tempsensor

eta (0), 15 jaar geleden

En is het al gemaakt ? Bij mij zeggen ze dat de start motor te langzaam draait om hem te starten.

ayyildiz18 (0), 15 jaar geleden

ja, 1 verstuiver was defect. Deze laten repareren en hij start weer als een zonnetje.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.