Als de auto voor de eerste keer gestart wordt verschijnt er tijdens het rijden de melding "Storing transmissie. Mogelijke storing van bepaalde transmissiefuncties. Versnelling kan worden gebruikt zonder te remmen".
Deze melding verschijnt soms al na enkele kilometers, soms pas na tientallen kilometers. Zodra de melding verschijnt gaat de auto in een soort van noodloop en schakelt hij niet meer. Als de auto wordt herstart (soms twee keer, soms vier of vijf keer) is de melding verdwenen en rijdt de auto de rest van de dag als normaal. Ook het schakelen en optrekken functioneerd dan weer prima. Als de auto later op de dag weer wordt gestart komt de melding niet terug.
NU heb ik de auto laten uitlezen en daarbij geeft de auto een P-Can storing CF07. Hiermee naar de dealer gegaan en deze wist mij te melden dat er een massa draadje gecorrodeerd was naar de schakelcomputer toe en dat er daardoor geen communicatie met de module mogelijk was met de storingsmelding tot gevolg. Na betaling van 140 euro reed ik met een schoongemaakt draadje weer de winkel uit ;-)
Helaas was de volgende morgen de storing weer vrolijk terug dus de actie heeft geen success gehad. NU willen ze verder kijken maar ze vermoeden dat het wel een revisie van de bak gaat worden.
Als non-autotechneut lijkt het mij echter dat als de auto na herstarten weer gewoon rijd er geen (groot) mechanisch probleem kan zijn in de bak maar eerder een elektronisch probleem waardoor de auto veiligsheidshalve in de noodloop schiet. Graag zou ik van iemand willen weten of dit logisch klinkt of dat het waarschijnlijk toch de automaat bak is.
De auto heeft 250.000 km gelopen.
Alvast bedankt voor eventuele reacties.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
heb ik ook gehad met mijn 525tds van 1998 die ging over op noodprogram en ging niet verder dan de 4de trap van de automaat.erzat toen te weinig olie in,een dikke liter erbij en hij schakelde weer perfekt.hoop dat dat bij jou ook het geval is,scheeld een hoop kosten
Een bak kan ook niet goed schakelen omdat er mechanisch iets kapot is,dan heb je ook noodloop.
Miischien helpt olie verversen plus filter,maar misschien is er toch iets stuk in de bak.
13 jaar
Beste mensen,
Gezien de aantal kilometers is het verstandig om als eerste te beginnen met een oliewissel. In dit geval zou ik contact opnemen met ZF uit Dortmund. Ik heb ook een bmw e60 530d uit 2004. Ik had olielekkage, ik dacht dat mijn pakking van de carterpan aan het lekken was. Eenmaal daar bleek de pakking in orde te zijn, maar een klein mechanisme in de bak was afgebroken.
Ik denk dat jullie met jullie storingen daar een heel eind kunnen komen....
en dit voor een all in prijs van 460 euro...
Groet,
13 jaar
Axel - Dortmund 280 kilometer enkele reis.
's Morgens in de ochtendspits door 1 van de drukste gebieden van Duitsland.
En dan moet je flink op tijd zijn omdat de bak moet afkoelen. Zelfs als je daar een hotel om de hoek neemt.
Ze zullen er vast verstand van hebben, maar of dit nu goedkoper is?
Enkele reis dortmund is 165 km. Ook al kom je aan met een warme bak, ze hebben daar koelers om de boel af te koelen.
+ voor dat bedrag, wordt je differienteel olie ook nog eens ververst.
Google maar op internet zf dortmund, je zult de ervaringen wel lezen.
Maar een juiste diagnose alvorgens daarheen te gaan is wel altijd zo verstandig. Maar een oliewissel van de bak vooral met zon kilometerstand is altijd verstandig. Voor dat bedrag, wordt de hele bak doorspoeld en olie ververst + de slijtage delen worden vervangen. Dat krijg je hier in NL niet voor elkaar.
13 jaar
Van welke Axel ga je uit? De ANWB denkt dat Axel bij Terneuzen ligt en dat een enkele reis 278 kilometer is.
Ervaringen op Google? Jawel, vooral van die mensen die er een vakantie van maken, inclusief vriendin en een hotelletje om de hoek.
Zelfs na slechts 5 kilometer koud moest de bak afkoelen.
Nogmaals, ik ga er zonder meer van uit dat ze er daar verstand van hebben en voor mijn part goedkoper zijn dan hier in NL.
Maar een dag vakantie, 5 of 6 honderd kilometer en een aantal maaltijden maken het nu niet echt goedkoop.
Een oliewissel bij deze kilometer stand is zeker niet onverstandig maar een goede diagnose stellen is denk ik het eerste wat je zou moeten doen, de olie verwisselen bij deze bakken met een nieuw filter is niet goedkoop aangezien je je hele carter moet vervangen omdat het filter niet los te krijgen is, het even weigeren in de versnelling te gaan en vervolgens met een schok wel gaat schakelen wijst op een te laag olie peil. De andere storingen kunnen een gevolg zijn van het 'rare' gedrag van de bak. Om dit uit te sluiten kun je niets anders als de auto uit te laten lezen.
gr Martin
@Randy-sp
Heb je al iets ondernomen om de storingen op te lossen?
Wat zijn jou ervaringen tot nu toe?
Groet,
Mike
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar