auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

BMW 5-Serie: Bmw 530d automaat E39

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Diesel, Motorcode: 3liter

Hallo dames en heren,

Ik heb een probleem, Ik reed gisteren binnen de bebouwdekom met mijn bmw 530d autom bj 1999, en tijdens het rijden viel de motor uit wat ik heel raar vond , en daarna wou ook niet meer aanslaan en nog steeds niet, weet iemand misschien waar het aan kan liggen of missch een bepaalde zekering of relais daar de oorzaak van kan zijn.


ALvast bedankt mensen

Geplaatst door

Marouanna (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Alleen in het circuit van de gloeibougies zitten zekeringen. Uitval daarvan kan tijdens het rijden nauwelijks effect hebben.
Laat de druk in de brandstof-rail eens controleren.
Als deze te laag is (door een vervuild brandstof filter en/of door een lijn-pomp met te geringe opbrengst druk) kan de motor afslaan en moeilijk of niet meer starten.
Als er tevoren geen startproblemen waren (door te lage brandstof druk), dan zou de brandstof-pomp in de tank kunnen zijn uitgevallen.

I heb m beetje staan na kijken , hij start nu heel soms, motor draait goed, maar valt ook weer automatich uit, lijkt alsof de motor geen brandstof krijgt,

Nou dacht ik aan een verstopt efilter, maar bij he proberen te vervangen kwam ik erachter dat er helemaal geen diesel in zit!!!! wat normaal wel het geval is toch heren??

KAn ioeand zeggen hoe hoe alles kancontroleren zodat ik niet de onnodige dingen hoef te vervangen , wat vaak het geval is bij de dealers,

Alvast bedankt heren

Marouanna 0

13 jaar

Hoor je de brandstof pomp ook niet lopen als je het contact aanzet?
Als het daar niet in zit zou ik hem eerst eens laten uitlezen.

Pjotr9136 50

13 jaar

Ik hoor m wel werken , maar de diesel filter die raakt niet vol van diesel, dus kan de motor ook niet starten, Hoe kan ik weten of het de pompje in de diesel tank is of het elektrosche pompje onde de bestuurders zijde, weet iemeand hoe ik dat kan meten???

thanks alvast voor de reacties

Marouanna 0

13 jaar

Manometer tussen de brandstofleiding plaatsen.
In een goed werkend systeem dient een druk van 3.5 a 4.0* [Bar] gehaald te worden.
Als de pomp in de brandstoftank gewoon draait (horen/ voelen, na demontage uit de tank) is het waarschijnlijk de lijnpomp, die te weinig druk/ volume levert.

*) Uit de archieven alhier.

Misschien ook eens even de brandstofleiding (na demontage) van tank naar motor doorblazen met perslucht.
Het zou best zo kunnen zijn, dat de lijn-pomp een lijn-verstopper is .... gegeven het feit dat het brandstof filter droog staat.

Ik a die dingen even na allemaal, thanks voor het reageren en je informatie kameraad

Marouanna 0

13 jaar

Dit onderwerp mag gesloten worden!!!!!!!!!!

Marouanna 0

13 jaar

En de lijn-pomp is weer geopend ?

Ik heb een nieuwe pomp inlijn pomp besteld(electrisch pomp onder de auto) en gemonteerd, maar de auto blijft soms uitvallen, gek is dat,

Maar nu twijvel ik aan de werking van de pomp(en) in de tank, heb even achterbank weg gehaald, soms hoor ik ze werken en soms niet, maar welke van de 2 i snu de opvoer pomp dat diesel richting de inlijn pomp duwt?

Zou u me daarmee willen helpen en hoe te demonteren , best pittig geloof ik of niet meneer?

Ik hoor graag van u,

Marouanna 0

13 jaar

Valt mee hoor:
Vanuit bestuurder-positie gezien, is de pomp rechts de hoofdpomp/ brandstofpomp in de tank.
De pomp links is (waarschijnlijk) een impuls-pomp, zonder electrische aandrijving. Kan bijna niet kapot, maar een verstopping is altijd mogelijk .... Door de hoofdstroom wordt de brandstof 'meegesleurd' van linker- naar rechter tank-helft.

De hoofdpomp bereik je als volgt:
- Eerst accu min-pool los
- Achterbank omhoog, deksel rechts met 3 parkers lossen
Leidingen + stekker zijn nu zichtbaar.
Controleer stekker eens op corrosie: Eventueel schoonmaken met stukje schuurpapier.
Daarna voorzien van contactspray.
Mooi moment om te testen op kabelbreuk: Accu min pool (alleen voor de test) even terugzetten en de kabel bewegen. Als pomp af en toe uitvalt is niet de pomp maar de kabel(breuk) de oorzaak.
- Stekker + knijpklemmen (tenzij slangklemmen aanwezig) van de brandstof-leidingen lossen met een horlogeschroevendraaier. Je kunt ze opnieuw vastzetten met een nijptang. Bij niet verschillende leiding-diameters de leidingen even merken.
- De grote kunststof schroefdraad-ring lossen (tegen klok in, een poetsdoek of een paar handschoenen zorgen voor extra grip). Zit de ring erg vast (niet nodig bij montage), dan even verwarmen met een föhn.
- De pomp kan nu uit de tank-opening worden gehaald met wat draaien/ manouvreren, zodanig dat de vlotter niet verbogen/ beschadigd wordt.

[quote=Marouanna]Dit onderwerp mag gesloten worden!!!!!!!!!![/quote]
Op verzoek gesloten.

Hans4040 1435
badge vip badge

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.