Beste,
Ik ben Thomas en woon in Gent en heb net een auto gekocht , namelijk een bmw 730d bouwjaar 2003, automaat en met 230000km.
Welnu , het probleem is dat ik sinds vorige week plots gas gaf op de autosnelweg maar niet voorbij de 90km/h kon...
De volgende dag kon ik weeral tot 180km/h gaan ( hoger heb ik niet getest ) , maar de auto schakelt wel als je normaal rijdt , maar vanaf dat je aggresiever de gaspedaal induwt gaat hij helemaal in het rood en wil niet schakelen.
De LMM is vervangen .
Er komt veel zwarte rook als ik gas geef en de ik hoor een raar geluid onder de motorkap & als ik de motorkap open , en vol gas geef zie ik witte rook komen. + Mijn Stationair toerental is zeer laag.
Heb Laten Uitlezen , maar geen fouten.
Alvast bedankt.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is de LMM vervangen door een originele?
Waarom is de LMM vervangen, ivm dezelfde klacht?
Systeemtest LMM en turbo uit laten voeren, brandstof lage en hogedruk controle uitvoeren zijn toch de 1e stappen om te nemen.
Zwarte rook + een raar geluid doet mij denken aan een lek. Gescheurde slang of lekke intercooler.
WAAR zie je die witte rook van daan komen?
Alvast Een grote dank aan Oldford & Arnold684 die spoedig hebben geantwoord.
13 jaar
[quote=oldford]Zwarte rook + een raar geluid doet mij denken aan een lek. Gescheurde slang of lekke intercooler.
WAAR zie je die witte rook van daan komen?[/quote]
Bekeken als ik achter het stuur zit , dan komt de witte rook rechts in de motorkap.
Zou dit de turbo kunnen zijn , of turbodarm scheur ?
Alvast Een grote dank.
13 jaar
[quote=Arnold684]Is de LMM vervangen door een originele?
Waarom is de LMM vervangen, ivm dezelfde klacht?
Systeemtest LMM en turbo uit laten voeren, brandstof lage en hogedruk controle uitvoeren zijn toch de 1e stappen om te nemen.[/quote]
Ja de LMM is vervangen door een originele omdat hij helemaal zijn vermogen kwijt was , nu met de nieuwe LMM trekt de auto een beetje beter tot en met de 2.500 toeren vanaf de toeren boven de 2.500 komen verliest hij weer zijn vermogen. Ie schakelt ook traag/niet over als ik veel gas geef
Alvast Een grote dank .
13 jaar
Vraag de buurman/vrouw eens om hulp en laat die gas geven.
Probeer dan vast te stellen waar die rook van daan komt, eventueel met foto.
Kun je misschien ook horen waar dat geluid van je van daan komt.
Kontroleer de grote slang van turbo naar de iintercooler en dan van intercooler naar inlaat spruitstuk.
Mogen niet los zitten, gescheurd zijn etc.
De opmerking over rook onder de motorkap heb ik schijnbaar overheen gelezen, daar kan de oorzaak idd liggen.
Zoals oldford al aangeeft, even de slangen controleren, is het niet vies/grauw in de buurt van de turbo/slangen?
Wel vreemd dat er geen fouten opgeslagen zijn, als het een slang zou zijn die los ligt of gescheurd is zou je toch denken dat er een foutmelding
met vuldruk te laag oid opgeslagen zou zijn.
[quote=oldford]Vraag de buurman/vrouw eens om hulp en laat die gas geven.
Probeer dan vast te stellen waar die rook van daan komt, eventueel met foto.
Kun je misschien ook horen waar dat geluid van je van daan komt.
Kontroleer de grote slang van turbo naar de iintercooler en dan van intercooler naar inlaat spruitstuk.
Mogen niet los zitten, gescheurd zijn etc.[/quote]
Ben daarnet naar een garagist geweest ,
Ze kunnen het niet zien vanwaar precies de witte rook komt. Ze hebben hem opgehoffen en als men dan veel toeren maakt ziet men geen rook
Dus het is wel degelijk iets dicht bij de motorkap aangezien je de rook alleen ziet onder de motorkap en niet van onderen...
Ze hebben ook gevoeld aan 2 darmen die volgens hen onder druk moet staan als je veel gas geeft , maar dit was niet het geval
de mechanikeur kon met gemak de 2darmen induwen hoewel ik veel gas gaf , ze zeiden ook dat aan het begin van gas geven er een grote druk zit in de darmen maar vanaf ik boven de 3000 toeren ga , de darmen weer slapjes worden...
Ze denken dat de turbo kapot is ... ?
groetjes!
13 jaar
[quote=Arnold684]De opmerking over rook onder de motorkap heb ik schijnbaar overheen gelezen, daar kan de oorzaak idd liggen.
Zoals oldford al aangeeft, even de slangen controleren, is het niet vies/grauw in de buurt van de turbo/slangen?
Wel vreemd dat er geen fouten opgeslagen zijn, als het een slang zou zijn die los ligt of gescheurd is zou je toch denken dat er een foutmelding
met vuldruk te laag oid opgeslagen zou zijn.[/quote]
De mechanikeur ziet niets gescheurt of dergelijke,
ie zegt dat de turbo kapot is ...
groetjes
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar