BMW 7-Serie: BMW 740i 2005 E65 loopt op 7 cilinders

Bouwjaar: 2005

Hallo

heb hier een BMW 740I uit 2005 waarvan de motor op 7 cilinders loopt en heeft geen enkele foutcodes..
Verbruikt olie en als ie 10min stationair heeft gelopen en je geeft gas rookt ie enorm..
Koppakking misschien zou ik zeggen maar koelvloeistof is op peil..

ekrem2650

Geplaatst door ekrem2650 (0) PRO , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

12 Reacties

A Wouters (0) PRO, 12 jaar geleden

compressie meten, overdruk in carter?

Highway (135) PRO, 12 jaar geleden

carterventilatie klep membraam gescheurd. trek de peilstok er eens uit of oliedop los. Als er aan gezogen wordt is die klep kapot.

ekrem2650 (0) PRO, 12 jaar geleden

Klopt er wordt aan gezogen dat wordt dan even kijken naar de klep..
Waar bevind de klep zich ongeveer?

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Zitten bovenop het klepdeksel, elke kant 1 onderdeel nummer 11 12 7 547 058

gr Martin

ekrem2650 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hij blijft nog roken..

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Loopt hij ook nog steeds op 7 cilinders? Als dat over is zou ik het even aankijken aangezien er nogal wat olie in de uitlaat kan zijn gekomen. Als ie nog steeds niet op alle 8 cilinders loopt zou ik een compressie test doen.

gr Martin

ekrem2650 (0) PRO, 12 jaar geleden

Hij loopt nog steeds 7 cilinder maar dat lijkt net of ie de ene keer wel andere niet doet..
Maar het roken doet pas als ie 10min op bedrijfstemp stationaar gelopen heeft.. Hij heeft ook veel olie verbruik ong. 1 a 1,5L per 1000km.

MJ (0) PRO, 12 jaar geleden

Kan ook zijn dat een bobine af en toe niet goed werkt soms zijn elektronicafouten temperatuur afhankelijk.
Omruilen kan door eliminatie van elk exemplaar door een nieuwe. Of meten per kaars als je een oscilloscope hebt. In de TIS staat een plaatje hoe de signaalvorm op de bougie er hoort uit te zien. BMW heeft er een hulpstuk voor om tussen penbobine en bougie te meten, maar dat is ook zelf te maken. Mwa, ff uitwisselen met 1 gegarandeerd goede is wel sneller......

ekrem2650 (0) PRO, 12 jaar geleden

bobines uitgewisseld met een nieuwe zonder resultaat.. Heb hem ook laten uitlezen bij de BMw dealer die heb gezegd dat de extrentrieke as sensor kapot ook vervangen zonder enig resultaat..

Alex218 (0) PRO, 12 jaar geleden

compressie testen lijkt de enige juiste weg te gaan; olieverbruik en af en toe een cylinder missen kan zomaar met elkaar te maken hebben. Misschien kan je met een endoscoop in de verbrandingsruimtes kijken; kosten niet altijd heel veel en geven je vaak wel snel inzicht in de motorconditie

ekrem2650 (0) PRO, 12 jaar geleden

rechter clinderrij laatste heeft maar 5bar compressie en de rest 12bar..
Dus bij 1 clinder is er iets mis...

Alex218 (0) PRO, 12 jaar geleden

tja, dat klinkt als slecht nieuws. Olieverbruik en compressieverlies lijkt op een defect aan zuiger/cylinder. Zoals gezegd is een endoscoop een handige manier om dat vast te stellen (en de overige cylinders te bekijken). Succes met de volgende stappen en als je de oorzaak gevonden hebt, laat het even weten alsjeblieft!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.