halranslo,ik heb een 735i op heb er onlangs gas in laten leggen omdat ik veel km stuur.nu doet het volgende op op gas rijd hij goed,maar omdat ik in veel in spanje kom en hier bijna geen gas kunt tanken rij ik dus ook op benzine maar op benz loopt hij echt slecht ook stationair staat hij wat te pruttelen en loopt onregelmatig.ook als ik rij houd de auto inzeker als ik vermogen vraag dan is het net alsof hij geen power heeft.ben al meerder malen in de bmw garage geweest en zitten geen foutmeldingen in en daar kan ik het dan meedoen,als hij stationair draait stinkt hij ook naar uitlaatgassen,heb ook al bougie vervangen .wie weet kan mij helpen, heb ook gedacht aan luchtmassa meter. let op op gas heb ik het probleem niet dan rijd en loopt hij goed gr frans
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou eens naar de fuel trims laten kijken op benzine en op gas. 4-gas metingen op gas en benzine kunnen ook helpen.
Na het omschakelen van brandstof moet er enige tijd stationair gedraaid worden en een stuk rijden.
Duurt even voordat de fuel trim volledig is ingeleerd op de andere brandstof.
Of wel er is een behoorlijk verschil in het mengsel tussen gas en benzine of als je op benzine rijdt komt er ook nog gas bij.
Kan ook nog zijn dat er iets mis is met de uitschakeling van de benzine injectors.
Als je dan op benzine rijdt en er wordt af en toe een injector uitgeschakeld krijg je ook rare effecten.
Hoe is de koude start op benzine? En als je hem dan op benzine laat staan, hoe loopt de motor dan?
de koude start op benzine is oke geen probleem alleen draait hij dan gewoon slecht als hij stationair loopt ja ik vind het vreemd dat hij op gas wel gewoon goed zat ik ook aan te denken dat als ik op benzine rij dat er gas binnen komt maar kan eigenlijk ook niet want als ik omschakel naar gas hoor ik de tank dicht gaan in de koffer
13 jaar
Begin eens met een 4-gas meting op benzine. Plaats de waardes van CO, CO2, HC, O2 en Lambda getal.
Dan weten we iets. Nu denk ik dat de motor te rijk loopt omdat je zegt dat hij naar uitlaatgassen stinkt.
Een keer sensoren uitlezen en goed kontroleren kan denk ik ook geen kwaad. Vooral lambdasondes is heel interessant.
Zeker als dat gecombineerd wordt met de 4-gas test. Dan kun je wat controleren.
Heeft deze een lambdasonde NA de kat? Dan kan zowat iedereen de motor uitlezen met een algemene EOBD/OBD2 scanner.
Ben je niet van de bmw garage afhankelijk.
Bij LPG wordt er een ander type bougie voorgeschreven met een gap van 0.7mm, het benzine type bougie zit op 0.8mm
http://www.mister-auto.nl/fl/bougie/bmw-...
Zet er benzine bougies in als je toch voornamelijk op benzine rijdt?
ik rij dus het meest op lpg de bougies zijn al vervangen dat is het probleem niet
13 jaar
thanks oldford ik zal dat eens eff laten doen dan weet ik eens wat moet gewoon goed zijn zowel op gas als benzine maar rij het meest op gas en dan loopt hij als een speer dus het isecht iets met de benzine idd ik denk dat hij idd te veel sap krijgt ik hou je op de hoogte volgende week ben ik weer in nederland,dan heb ik 3 weken tijd want daarna ga ik er weer 6 duizend met sturen gr frans
13 jaar
[quote=Damon123456789]ik rij dus het meest op lpg de bougies zijn al vervangen dat is het probleem niet[/quote]
Blijkbaar wel als je op 2 brandstoffen rijd, de aanbeveling van de fabrikant zijn 2 verschillende types bougies!
Das geen aanbeveling van de fabrikant, das mister auto die graag bougies wil verkopen. Het was altijd zo als je een BMW op gas wilde kopen de aanbeveling van BMW was om een diesel te kopen.
Bij de bougies die er in horen te zitten kun je overigens niet de electrode afstand instellen. Voorgeschreven is een Bosch FGR7DQP of een NGK BKR6EQU(P) en die kun je allebeide niet bij mister auto kopen.
Ik zou toch eens zoals oldford zei de fueltrims en de rest van de data laten bekijken en vervolgens goed de bekabeling controleren waar de ze gas installatie aan hebben gehangen.
gr Martin
Zowel NGK als Bosch bieden LPG bougies aan. Voor de 735i van Damon is het Bosch type FR 6KI332S zie http://www.bosch.com.au/content/language...
Maar daar is zijn benzine probleem niet mee verholpen.
Wat Bosch of NGK levert wil niet zeggen dat dat voorgeschreven is. De meeste motoren die in je lijstje staan waren er al veel eerder dan dat deze bougies er zijn, das de laatste jaren in de mode gekomen om voor LPG speciale bougies te maken.
Is ook helemaal niet van belang omdat de motor toch op allebeide brandstoffen goed moet kunnen lopen ongeacht of er nu wel of geen lpg bougies gebruikt worden.
gr Martin
Een optimale bougie is wel van belang want de temperatuur bij het droge LPG is veel hoger door de mindere koeling. Veel inbouwstations plaatsen ze ook standaard. Het is een kleine moeite om die te plaatsen en weet je zeker dat de warmtegraad goed is.
Wat inbouwstations doen is helemaal niet relevant, jij stelt dat een LPG bougie is voorgeschreven en dan haal je er allerlei websites bij die dat bevestigen, terwijl die alleen maar baat hebben bij de verkoop van die dingen, als je op de website van misterauto naar een bougie zoekt voor deze motor geeft ie zelf een hele oudewetse enkel electrode bougie aan als een bougie die in deze auto kan, als ze ergens slecht van gaan lopen is het daar wel door. Als je in deze motor gewoon een Bosch of NGK doet die BMW voorschrijft heb je geen problemen op zowel LPG als benzine.
BTW deze zogenoemde LPG Bougies bestaan nog maar net en zijn zeker heel wat nieuwer als de motor waar ze in zouden moeten.
ge Martin
Wegens voortschrijdend inzicht is niks op tegen een moderne LPG/LNG bougie te gebruiken, dan krijgt de motor eindelijk de juiste bougie. Als je zo doorredeneert zou je ook bandentypes van 15 jaar geleden onder een oude auto moeten zetten.
Nou daar hebben we elkaar. Jij stelt in een eerder bericht dat het voorgeschreven is en dat bestrijd ik, das ook geen reden waarom die motor slecht loopt, er is verder niets op tegen deze bougie te gebruiken. Alle verkoop sites gebruiken dit soort teksten en informatie om onderdelen te verkopen, gewoon je gezond verstand gebruiken lijkt me een betere optie.
gr Martin
Voorgeschreven, maar beter is een woord als aanbevolen of geadviseerd door de *bougiefabrikant*, logisch dat BMW geen LPG auto's maakt en ook geen LPG voorschrijft . Ik heb ook nergens gezegd dat *BMW* LPG bougies aanbeveelt. Maar nu die LPG bougies er toch zijn is dat mijn inziens 1ste keuze (warmtegraad, electrodeneus, gap afstand ed) Innovatief product, speciaal voor LPG en aardgasauto's. Ik wou het hier maar bij laten want de OP heeft hier verder niks aan.
Nou ik zie dat jullie over de bougie's zitten te praten maar het probleem was echt niet de bougie's het zat hem allemaal in de afstelling van de gas computer de auto rijd goed op benzine en zodra hij stationair draaide kreeg de motor zowel gas als benzine na 4 keer naar de gas boer zijn geweest en blijven aandringen dat hij sap en gas kreeg zijn we gaan rijden met de laptop aangesloten.kwam het er inderdaad uit na goed afstellen zoals druk van verdampers en toevoer loopt de 7 goed hebben er net 6000 km opzitten en gaat perfect ik kaniedereen aanraden dat een 7 super loopt op gas voor 28 euro 340 km rijden dat is goed te doen heb een 60 ltr tank in het reserve wiel ik wou wel groter maar dan een tank onder de auto en omdat hij verlaagd is laat ik het zo iets meer tanken maar ja gr
13 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
13 jaar