Hallo lezers,
Ik heb met mijn E3 3.0 Si het volgende probleem: Mijn stationair toerental is veel te hoog. Wanneer ik start staat hij heel kort op een nette 950 tot 1000 rpm. Echter wanneer de motor ook maar even draait schiet deze door naar 1400 rpm. Om vervolgens bij warme motor door te schieten naar 1900 - 2000 rpm.
Wat kan de oorzaak hiervan zijn. Ik zelf zat te denken aan een verkeerde temperatuursensor!? Maar ik heb geen idee hoe of wat het stationair toerental bepaald wordt. Heb hier wel een Haynes en een Chilton manual, maar daar staat dat ook niet expliciet in. Kan iemand mij uitleggen hoe het stationair toerental ontstaat en welke sensoren hiervoor als input worden gebruikt. Uiteraard weet ik dat er op de luchtinlaat een idle-schroef zit. Echter omdat hij helemaal in het begin wel op de juiste toerental loopt verwacht ik eigenlijk niet dat dit de oplossing is. Wie kan helpen?
PS symptoom doet zich zowel op benzine als op gas voor! Bij benzine alleen ook schokken bij een toerental lager dan 1500 rpm op gas niet!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
deze auto heeft toch carburateur?
dan moet die schoongemaakt worden
vooral de kleine stattionair tunnels (gaatjes)
en anders is je stappenmotor vast gaan zitten of gaskabel te strak,kleine vacuumlekkage?
Het is een 3.0 Si de i staat hier jawel voor injectie ;)
19 jaar
vandaar dat ik zeg "en anders de stappenmotor"
maar is het al opgelost?
19 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar