In 2003 kocht ik een BMW 316i touring uit 1997 met 90.000 km. Direct trillingen in de het koppelingspedaal geconstateerd. Dealer heeft toen de plaat en het druklager vervangen. Normaal gesproken pak je dan toch gelijk de drukgroep mee? heb ik me laten vertellen. Heb er nu krap 40.000 km mee gereden ik heb weer hetzelfde probleem!! Teruggegaan naar de dealer. BMW Nederland geeft toe dat dit niet mag en zegt de koppelingsplaat, het druklager en de drukgroep te willen schenken. Logisch verhaal lijkt mij. Alleen de dealer vindt dat ikzelf moet opdraaien voor de kosten voor het inbouwen KATCHING!!! 325,- euro. Mijn vraag is dus: had de dealer destijds niet gewoon alles moeten vervangen? en zou het probleem zich dan niet meer hebben voorgedaan? of kan er tijdens het monteren van de koppelingsplaat iets fout zijn gegaan? Kortom, hoe denken jullie over deze kwestie en wie kan mij advies geven over e.e.a.
Bij voorbaat dank. Sven
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Lijkt mij redelijk aanbod van de dealer, het probleem is toch 40000 km goed geweest, en in die tijd goed opgelost.
Dat je nu weer het zelfde probleem hebt is moeilijk te zeggen of dat door die oude drukgroep komt, rijgedrag, gebruik e.d. speelt ook een rol.Het is ook niet gezegd dat als er toen een nieuwe drukgroep was geplaatst het probleem zich nu niet had voorgedaan, sterker dan had je de koppeling compleet zelf moeten betalen.
Wat erg belangrijk is bij BMW, is dat de spiebanen van de prise-as goed gereinigd worden en invetten met speciaal vet, niet teveel zodat er rotzooi aan blijft kleven. Door een vervuilde prise-as gaat de plaat moeilijker schuiven waardoor je veel koppelings problemen krijgt
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar