close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW BMW E36: E36

Bouwjaar: 1994

24 januari jl stelde ik een vraag over een advies mbt aankoop van een BMW E36. Resultaat; géén reacties. Is de kennis van de leden zo slecht of is het de behulpzaamheid die te wensen over laat????

Geplaatst door

roykejanssen (0)

al 21 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Wat wil je weten??

Gras 0
badge

19 jaar

Ik heb zelf in december 04 een e36 318i gekocht van 1993. Auto bevalt goed. Maar het kan zijn dat je een M40 motor er in hebt liggen. Dan moet je op de nokkenas en tuimelaars letten. Deze slijten bij dit type motoren erg snel. Goed luisteren of er geen tik in de motor zit en of de motor voldoende vermogen geeft.
Verder opletten bij handbediende ramen. Dit mechanisme wil vaak kapot gaan bij dit type BMW. Nog even over de nokkenas: die van mij heeft net 120000 km gelopen en de nokkenas toont ook al sporen van slijtage. Dus het maakt niet uit hoeveel km de auto gelopen heeft. Veel succes bij je aankoop

Hans

wokkel 0

19 jaar

93 is het jaar datt er overgang vond van het m40 blok met distrubitieriem naar de m 43 met ketting.is het een m40 zal de distrubutie tijdig vervangen moeten worden.Bmw stelde in eerste instantie dat dit met 60000km moest gebeuren dit is nadat er toch nog wel wat probleempjes ontstonden 40000 geworden.Kortom een m 40 blok vergt meer onderhoud.Zie vorige berichtgeving betreft nokkenas en tuimelaars ; vaak word indien er geluidjes waargenomen worden een andere dikte olie gebruikt waardoor je denkt dat het goed is maar het dan toch niet is.Maw probeer op zijn minst een 3 serie met m 43 blok te kopen.Tsja en elke auto is weer anders,omgang ,gebruik,onderhoud vul het maar allemaal in.Helaas bestaan er nog geen probleemloze auto"s anders was een prettig forum als deze niet nodig

alex220 0

19 jaar

Nou, heb een 316i gevonden van mei 1994. 124000 km aantoonbaar, geen schade en electrische ramen. De motor schijnt er eentje te zijn met ketting dus het lijkt dus op een m43 motor. Juist? Ik wil zowieso van dat riemengedoe af (heb toto nutoe altijd opel gereden.) Wat ik nog wil weten is of het waar is dat de carroserie verzonken is en hoe zuinig/onzuinig een 316 is. Wie kan me ook iets vertellen over koppel/PK's?? Zijn er nog bijzonderheden wat betreft versnellingsbak, diff, en eventueel fuseekogels. Weet er een paar te staan die bij relatief weinig km'ers al spraken over nieuwe fuseekogels?? Ook alle andere wetenswaardigheden zijn meer dan welkom.

roykejanssen 0

19 jaar

Ik kan je alleen maar vertellen dat mijn 318i ongeveer 1 op 11 á 12 loopt dus dat valt wel mee. Maar als je gaat blazen dan rijdt geen enkele auto zuinig natuurlijk! Ik lees hier nog wel eens wat over silentblocks bij de achteras maar daar weet ik ook niet veel van. Ik heb een broer die de auto voor mij kan nakijken als er wat mee is en dat is ook een echte BMW freak. Mijn 318i heeft volgens mij iets van 109 pk of zoiets misschien dat iemand anders dit weet.

wokkel 0

19 jaar

Er zit vaak speling op de fuseekogels, maar deze zijn vrij eenvoudig te vervangen, met het juiste gereedschap.
De achteras rubbers gaan ook wel eens stuk. Verder nog de thermostaat, H7 lampen, dynamorubbers en de eventuele distributieriem goed in de gaten houden.

Gras 0
badge

19 jaar

alleen de nomale dingen(banden remmen enz)en de achterasrubbers en de fusekogels
verder gaat er nooit iets kapot 316 is de zuinigste die er is
je hebt een m43 motor die heeft geen riem en zijn stiller dan m40
let alleen ff op olie lekkage bij de 2 delen die op mekaar komen van de kettingkast(waar normaal je riem zit)

mark7275 0

19 jaar

wat dan als er olie zit op de kats bij de 2 delen die op elkaar komen wat is er dan aan de hand mark

dan is alleen het pakkingetje lek(uitgedroogt)
en dat gebeurt vaak!!
maar het is vrij makkelijk te repareren
en het kan verder ook geen kwaad maar het is nooit goed een lekkende motor

zal de auto inmiddels gekocht zijn?

mark7275 0

19 jaar

oki dan weten we dat ook weer dat er kurk pakking op zit

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.