BMW 3-Serie: BMW E30 318i Geeft geen kik bij het omdraaien van de sleutel

Bouwjaar: 1987, Brandstof: Benzine, Motorcode: 318I

Hallo,

Heb een tijdje geleden een oldtimerprojectje gekocht om me op de vervelende momenten mee bezig te houden.
Het betreft een BMW E30 318I uit 1987 (4deurs)
De vorige eigenaar was al begonnen met het opknappen van deze wagen maar heeft wegens omstandigheden deze moeten verkopen.

Maar nu, er is "ooit" een kortsluiting geweest in de draden van de spiegels rechts onder het dashboard. En zo te zien is er ook een brandje geweest.
Nu weet ik niet zeker dat het degelijk een kortsluiting was waardoor er brand was want op die plek is er ook gelast in de bodem. Of dat de draden verschroeid zijn door de brand van het lassen.

Vandaag heb ik dus alle draden nagekeken en enkel de draden van de spiegels zijn eraan en het draadje van de schakelaar in de deur van de binnenverlichting. Dus geen drama.
Wou vandaag ook eens de motor laten draaien. En alles nagekeken of alles goed aangesloten was. Dit was ook zo.
Maar bij het omdraaien van de sleutel gebeurde er absoluut niets!
Ik zag dan ook dat de computer zwart was (waarschijnlijk door de brand).
Heb deze draden naar de computer dan ook even gecheckt en gelukkig zijn deze gespaard gebleven!
Maar kan het zijn dat de computer eraan is door de hitte en vooral dat er hierdoor helemaal niets gebeurd?

Ik hoor het allesinds graag van jullie.


Grtz Thomas

Fuelburner 001

Geplaatst door Fuelburner 001 (0) , lid sinds 11 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Plaats eens een foto dan is er meer over te zeggen. Hoe te plaatsen kan je hierboven in faq lezen. Of de DME schade heeft geleden is afhankelijk hoe heet die is geweest.

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Als ik het goed begrijp draait zelfs de startmotor niet rond bij het omdraaien van de sleutel, oorzaak hiervan zal zeker niet van de computer komen . Startmotor word rechtstreeks aangestuurd door contactschakelaar, als ik mij goed herinner door een zwart-gele draad. Batterijspanning ok? Massa motorblok ok ? Is wagen handgeschakeld of automaat ? Alarm of verborgen antidiefstalschakelaar ?

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Inderdaad, de startmotor doet niets. Als ik zelfs nog maar de batterij aansluit of aan de contactsleutel draai gebeurd er helemaal niets. Batterijspanning is anders zeker wel ok.
De massa's heb ik allemaal gecontroleerd en zijn toch zeker niet geoxideerd ofzo. Maar kan het zeker eens proberen om er met een schuurpapiertje over te gaan..
Nu je het zegt over een alarm of verborgen antidiefstalschakelaar....
In de foto's zal je zien dat alles gedemonteerd is in de wagen. Dus de kans bestaat ook dat hiermee iets gebeurd is.
Hoe herken ik dit dan. Of waar zou ik dit eventueel kunnen vinden??
Hoe heet de DME geweest is kan ik niet zeggen, maar het zal niet niets geweest zijn zoals je aan de foto's kan zien..

Alvast bedankt!!



[url=http://postimg.org/image/brycpoq3j/][img]http://s11.postimg.org/brycpoq3j/IMG_322...[/img][/url]

[url=http://postimg.org/image/nbhrz7q6j/][img]http://s9.postimg.org/nbhrz7q6j/IMG_3238...[/img][/url]


[url=http://postimg.org/image/6ecalzadp/][img]http://s22.postimg.org/6ecalzadp/IMG_323...[/img][/url]

jan5047 (0) PRO, 10 jaar geleden

Meten!!! !spannig op 15 plus van de starter? Ja dan startmotor controleren , nee dan oorzaak controleren contactslot, bedrading, met een goede voltmeter en spanningszoeker kom je heel ver

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

De stekkers boven het rempedaal steken toch in ? ( 1 van pinkerschakelaar, 1 van wisserschakelaar en de derde komt van contactschakelaar),kan het op de foto niet zien.

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

ALle stekkers steken opnieuw in.
De vorige eigenaar had wel al reeds de kabelboom gedemonteerd maar wel genummerd. Heb deze dan opnieuw volledig gemonteerd om te kunnen testen en alles steekt in zeker de stekker boven het rempedaal. Denk dat deze op de stuurkolom vast zit..

Alvast bedankt, straks ga ik nog wat uitmeten..
Hopelijk vind ik meer..

MJ (0) PRO, 10 jaar geleden

Zo te zien heeft de DME en de kabel het overleeft. Ik zou wel de checken of de aders in de kabel nog geisoleerd zijn. Oudere aders met pvc ommanteling gaan al onder de 100 graden smelten.

Einstein Brain (0) PRO, 10 jaar geleden

Heb je al gecontroleerd, of er 12v komt op klem 50 van de startmotor als je de sleutel in stand starten houdt ?(is de dunste draad die aan startmotor komt, ik denk zwart-geel). Grote ronde stekker naast zekeringkast is toch aangesloten ?

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

.

Fuelburner 001 (0), 10 jaar geleden

Probleem opgelost!
Het was een breuk in het dunne kabeltje naar de startmotor.
Nu duikt er wel een ander probleem op.

Alvast bedankt!

Hans4040 (310) PRO, 10 jaar geleden

[b]Door moderator verplaatst, nieuw topic over dit probleem is vervallen[/b]

Hallo,

Eerder had ik het probleem dat de startmotor niet reageerde bij het omdraaien van de sleutel.
Nu dit opgelost is duikt het volgende op.

De motor start en draait maar enkel wanneer je gas geeft. Los je de gas iets te veel valt de motor gewoon stil..

Alvast bedankt!

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.