Hallo,
heb net een e30 gekocht waarvan de motor niet start.
Heeft geen vonk + benzinepomp krijgt geen voeding.
Heb de relais enz al nagekeken maar geen verandering (relais klikt ook niet)
Iemand raad?
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb een workshop manual voor je ( pdf) helpt je vast verder.
Geef ff berichtje indien intresse.
Staat ook bij ander topic onder BMW.
Komt in de bus, graag ff seintje als ie goed binnen is. En uiteraard doordelen aan andere beamer liefhebbers natuurlijk.
Grtz
R.J
9 jaar
Bobijn kapot en benzinepomp kapot
9 jaar
Hij is denk ik druk bezig met het zoeken....WS manual heeft hij nu
9 jaar
oei wat zeg ik ..! dus je pomp krijgt geen stroom en je hebt geen vonk.Hoe moet je dit controleren ? Stuurt de ecu de benzinepomp aan of is het gewoon zo dat als je contact aanzet dat de pomp stroom krijgt vanuit de contactslot? Dan zou je dat kabeltje vanaf de contact moeten volgen tot aan de pomp!En de ontsteking..is dat de ecu wat de ontsteking aanstuurt of is er gewoon een kabeltje wat ook vertrekt vanaf je contact naar de bobijn? Dus kun je mss met contact aan meten met een multimeter ofzo als je 12v aan de bobijn krijgt,zoja dan denk ik dat je bobijn of de 4 bougies kapot zijn.zonee dan geraakt de stroom niet van batterij tot bobijn en moet je dat circuit controleren
9 jaar
Wilde de motor al niet starten toen je hem kocht? Was hebben ze met die auto gedaan? Meestal mist er een stroom op een groene kabel die de DME in gaat.
gr Martin
ik weet bij een simpel benzinemotortje dat de ecu de ontsteking aanstuurt ! huh ? de stroomverdeler is dan ook de bobijn ? want bvb bij een saxo 1000cc is de bobijn ? in de stroomverdeler ? dus ecu stuurt ontsteking aan mss bij jou bmw ook ! benzine pomp word ook door ecu aangestuurd ? dan zou er toch een kabeltje van ecu naar de pomp moeten vertrekken . mss is u computer kapot of
9 jaar
Als je contact aandoet en de lampjes van de kmtellet e.d branden dan is je ecu in orde dus waarom krijg je geen stroom op je pomp dan ? kabelbreuk? relais ? eignelijk is het makkelijk als je het circuit weet ,schema ofzo ...en voor de bougies wat niet vonken..vonken ze allemaal niet ? zoja kijken als je stroom krijgt op de stroomverdeler ofzo
9 jaar
Het gaat hier om een BMW uit 1989 met een M40B16 type motor
en dit is voor dit type motor het schema (ook voor de 5 cil uitvoering)
Geen ECU maar een ICU (injection control unit) die ook het relais van de elektrische benzinepomp inschakelt, een onafhankelijke onstekingsmodule
Sorry voor de techniek van vandaag geen high tech auto maar relatief simpel, totdat je een storing moet zoeken die niet met OBD tevoorschijn is te toveren. zitten wel diag stekkers op maar dat is meer voor simpele analoog waarden.
[url=http://postimg.org/image/edy62r5dh/][img]http://s2.postimg.org/edy62r5dh/bmw.jpg[/img][/url]
9 jaar
ICU stuurt ontsteking en inspuiting aan + bekrachtigt relais benzinepomp. Als hij geen ontsteking heeft en benzinepomp wordt niet aangestuurd, zou ik eerst kijken naar de krukaspositiesensor. Als de ICU daar geen signaal van krijgt, zal al de rest niet aangestuurd worden.
9 jaar
Opgelost, andere ECU gestoken en start en loopt.
Nu duikt er een ander probleem op, maar zal hiervoor een nieuw topic openen.. ;).
Alvast bedankt!
9 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
9 jaar