BMW 7-Serie: Bmw E32 schud/wiebel probleem

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3.5

Hoi allemaal ik heb eeb bmw e32 7 serie uit 1986 met 230.000km op de teller en heb de auto compleet opgeknapt dus ook de hele aandrijflijn.

1. automaat bak vervangen voor een hele goede en mooie schakelende van 1991.

2. aandrijflijn compleet vernieuwd bestelt bij bmw twv 700 euro.

3. hardy-schijf nieuw ertussen alsook tussenas rubber vernieuwd.

4. lager vernieuwd aan de kant van de automaatbak.

Maar na enige tijd geen probleem te hebben gehad met enige trilling of wat begint de auto bij 90kmh een lichte wiebel/schudden te vertonen. daarboven en daaronder heb ik geen last. tevens er ook vanuit gaande dat ik de reactie rubbers voorkant ook heb vernieuwd en het ook niet in het stuur voel. het is voelbaar in me stoel tijdens het rijden. achterkant zijn die grote rubberen tonnen links en rechts ook nieuw. maar we kunnen het niet vinden en zou willen vragen of iemand dit probleem kent en een antwoord hiervoor heeft. mijn vraag zou het misschien in die cardan kunnen zitten of wat?.

wil ieder alvast bedanken en hoop dat iemand iets weet.

Met vriendelijke groet mark de wagt.

Bmw E32 maniac

Geplaatst door Bmw E32 maniac (0) , lid sinds 12 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 7-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

4 Reacties

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Wat bedoel je met de complete aandrijflijn vervangen? cardan as en aandrijfassen?

gr Martin

Bmw E32 maniac (0), 12 jaar geleden

Hey GJB autos, bedankt voor je snelle reactie. de as van de bak naar de achteras is nieuw bij bmw vandaan. daarvan zijn de rubbers tussenrubber en hardy schijf ook nieuw. het enige wat nog niet gedaan is is die bol(klok) van de achteras waar de aandrijfas op zit.

vriendelijke groet mark de wagt

GJBAutos (0) PRO, 12 jaar geleden

Is de cardan as uit elkaar geweest? Wat je dan vaak ziet is dat hij verkeerd weer in elkaar gezet is waardoor er een onbalans onstaat. Aangezien je alles praktisch vernieuwd hebt zou je toch eens goed moeten controleren of alles wel correct in elkaar is gezet. Zoals dus of de aandrijf as goed in elkaar gezet is, of de passing van de aandrijfas op het diff goed ziet, heb je het tussen lager ook vastgezet met een klein beetje voorspanning op het rubber waar het lager in zit etc.

gr Martin

Freude_am_Fahren (0), 12 jaar geleden

De homokineet van de cardan-as (differentieel-kant) kan verkeerd in elkaar worden gezet, waardoor deze bijna zijn 'flexibiliteit' verliest. Dit heeft vreemde reacties in de aandrijflijn tot gevolg ...

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 7-serie of stel zelf een nieuwe vraag.