Mijn vriendin heeft een mooie 528i zien staan en wil deze kopen, hij heeft 220 000 km gelopen, ziet er perfect uit....moet ik nog op speciale punten letten? ( auto is dealeronderhouden en nap zit erbij plus half jaar garantie....)
Groetjes Teun
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Misshien een aankoopkeurinkje bij de ANWB of Mr. BMW?
Garantie is leuk, maar waarop en heeft het een kilometer beperking.
Het uurloon is erg hoog en onderdelen zijn niet goedkoop. Dus let op wat je koopt.
Boer Teun :)
Altijd letten op een aantal standaard dingen: Van het BMWforum
-Doorhangen achterkant
Kan zijn dat de ophanging rot is en dat er flink mee getrapt is.
-Kleine kleurverschillen
Kan zijn dat hij schade gehad heeft en opnieuw gespoten is en dus een krom onderstel heeft.
-Import auto's
Let op het kenteken welke leeftijd de auto heeft.
Over het algemeen zijn import auto's schade auto's.
-Bonken achter
Kan 2 oorzaken zijn 1 is Kapotte dif en de ander is rotte wiellagers, Beide zijn duur om te herstellen.
-APK Verloopdatum
Is deze niet ouder dan 2 maanden dan zit het wel goed.
-Onderhoudsperiode's
Heeft hij zijn onderhoud gehad en zo ja bij de dealer?
Als hij zijn onderhoud heeft gehad bij de dealer is de Hystorie op te vragen en kan je een hoop vertellen wat er zoal vervangen is en hoevaak.
-Ckecken van Boardcomp
Druk tegelijk bij het omdraaien van de sleutel (LET OP MAAR 1 CONTACT draaien) de dagteller reset knop indrukken.
Nu zullen alle lampen en meters draaien en verlichten hiermee lees je ook de boardcomputer uit.
-Plakkend koppelingspendaal
Duidend op een verbrande koppeling en is een dure grap
-Slippende koppeling
Dit test je door bij 50 Km/H in de 5e versnelling te gaan en dan VOL gas te geven.
Maakt ie wel toeren maar geen snelheid " LATEN STAAN "
Van mijzelf:
-Nakijken of de DME/ECU nog een intacte garantiezegel heeft: zoniet, dan is ie gechipt oid.
-Als je naar de auto gaat kijken, voel dan of de motor warm is. Als ie warm is, niet gaan proefrijden. Proefrijden doe je met een KOUDE motor. Als er problemen zijn, dan hoor je ze meestal dan.
-Draai de olievuldop eraf, en kijk of er neerslag zit. Neerslag -> kapotte koppakking.
-laat de auto uitlezen.
-vraag naar onderhoudsboekjes/rekeningen.
succes ermee :)
16 jaar
Kijk deze info heb ik wat aan....
We hebben nog eens goed nagedacht over deze auto en hebben toch besloten ervanaf te zien...
Deze week gaan we kijken bij een clk 200 compressor.... iets kleiner haha...
in ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken!
Groeten Teun
16 jaar
[quote=co3deron]Misshien een aankoopkeurinkje bij de ANWB of Mr. BMW?
Garantie is leuk, maar waarop en heeft het een kilometer beperking.
Het uurloon is erg hoog en onderdelen zijn niet goedkoop. Dus let op wat je koopt.[/quote]
True en NotTrue
Uurloon is inderdaad achterlijk hoog (80+ tot 100+) maar onderdelen zijn in 80% van de gevallen goedkoper. Dit is een opvatting die nog altijd heerst uit vroeger tijden, maar tegenwoordig hoef je een BMW echt niet meer te laten staan omdat de onderdelen duur zijn.
Iemand die zelf een beetje kan sleutelen komt met een BMW niet bedrogen uit qua prijs, mits je de garage dus mijdt!
16 jaar
En toch zijn BMW onderdelen duurder dan bij de autoonderdelenshop, maar soms ben je wel verplicht om bij de BMW dealer je onderdelen te kopen omdat hij ze alleen heeft. Ik heb bijv monroe schockbrekers eronder en geen orginele BMW's meer, deze zijn een stuk goedkoper dan die van mr BMW en doen het ook goed.
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar