close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-Serie: electrische probleem

Bouwjaar: 1991, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.5i

Als ik een stuk rij valt ineens mijn radio uit, tevens doet de BC het niet meer, werken mijn electrische ramen en schuifkanteldak niet meer. Als ik de auto stil zet en het contact uit zet gaan mijn knipperlichten knipperen en mijn lampen ook, de deuren kan ik dan niet meer electrisch op slot doen.
Ik kan daarna wel gewoon de auto starten en weg rijden maar het probleem blijft. Als ik de auto wegzet en de accu polen los haal duurt het enige tijd en dan is het probleem ff weg totdat ik weer ga rijden en ergens anders de auto weer stil zet en het probleem zich weer herhaald.
Weet iemand wat er aan de hand is en wat je ertegen moet en kan doen .

bvd, DonLudo

Geplaatst door

DonLudo (0)

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Het zou wel eens kunnen zijn dat of je dynamo of je stroomverdeler stuk is, dat er een te hoge spanning op je systeem komt waardoor of je computer is beschadigd of in beveiliging springt zodat er niks stuk kan gaan. Meet de spanning op je dynamo eens, en daarna de spanning na je stroomverdeler (deze mag maximaal 12V zijn op je interieur aansluiting) De dynamo zelf zou ongeveer 14 volt moeten leveren.

Sucses

Grtz,

Bram

Smiegt 0

16 jaar

[quote=Smiegt]Het zou wel eens kunnen zijn dat of je dynamo of je stroomverdeler stuk is, dat er een te hoge spanning op je systeem komt waardoor of je computer is beschadigd of in beveiliging springt zodat er niks stuk kan gaan. Meet de spanning op je dynamo eens, en daarna de spanning na je stroomverdeler (deze mag maximaal 12V zijn op je interieur aansluiting) De dynamo zelf zou ongeveer 14 volt moeten leveren.

Sucses

Grtz,

Bram[/quote]
Wat heeft dit probleem met de stroomverdeler te maken Bram?

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=Hans4037][quote=Smiegt]Het zou wel eens kunnen zijn dat of je dynamo of je stroomverdeler stuk is, dat er een te hoge spanning op je systeem komt waardoor of je computer is beschadigd of in beveiliging springt zodat er niks stuk kan gaan. Meet de spanning op je dynamo eens, en daarna de spanning na je stroomverdeler (deze mag maximaal 12V zijn op je interieur aansluiting) De dynamo zelf zou ongeveer 14 volt moeten leveren.

Sucses

Grtz,

Bram[/quote]
Wat heeft dit probleem met de stroomverdeler te maken Bram?

Hans[/quote]
Naar mijn idee houd de stroomverdeler de spanning op het juiste niveau, op het moment dat die kapot is kan het goed zijn dat er een te hoge spanning op de BC komt waardoor deze in beveiliging springt...

Smiegt 0

16 jaar

[quote=Smiegt][quote=Hans4037][quote=Smiegt]Het zou wel eens kunnen zijn dat of je dynamo of je stroomverdeler stuk is, dat er een te hoge spanning op je systeem komt waardoor of je computer is beschadigd of in beveiliging springt zodat er niks stuk kan gaan. Meet de spanning op je dynamo eens, en daarna de spanning na je stroomverdeler (deze mag maximaal 12V zijn op je interieur aansluiting) De dynamo zelf zou ongeveer 14 volt moeten leveren.

Sucses

Grtz,

Bram[/quote]
Wat heeft dit probleem met de stroomverdeler te maken Bram?

Hans[/quote]
Naar mijn idee houd de stroomverdeler de spanning op het juiste niveau, op het moment dat die kapot is kan het goed zijn dat er een te hoge spanning op de BC komt waardoor deze in beveiliging springt...[/quote]
Ik denk dat je de spanningsregelaar bedoeld,de stroomverdeler is een onderdeel van de ontsteking.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

spanning met draaiende motor op de accu is 12.6 V en het rare is dat ie het dan wel heeft en dan niet heeft...
we gaan morgen ff kieken.

DonLudo 0

16 jaar

GEVONDEN
het probleem lag aan het verdeelkastje bij de accu voor de pluspool
er gaat een kabel vanaf de pluspool naar dit kastje en er komen twee kabels uit die de auto in gaan
een van de ijzere plaatjes was zo afgescheurt dat bij een warme motor er geen contact meer gemaakt word en zodoende alle electrische componenten uitschakelde
ben blij dat het gevonden is
in ieder geval bedankt voor de reacties....
gr DonLudo

DonLudo 0

16 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.