hallo ik start mijn auto en ging direct op 5 cilinders lopen motor storing lampje ging ook direct aan het bleekt dat mijn bobine kapot was van de 2e cilinder heb ik vervangen maar loopt nog op 5 cilinders bougie er uit gehaald en geeft geen vonk wie o wie kan mij hier bij helpen mvg Daan
Geplaatst door Daanb050 (0) , lid sinds 9 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor BMW 3-serie? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 3-serie of stel zelf een nieuwe vraag.
18 Reacties
kaleido 1 (1660) PRO, 9 jaar geleden
Andere bougie geprobeerd ?
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
Hallo ik heb de bougie van de eerste cilinder om gewisseld naar de tweede is het ook niet
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Was die bobine wel defect?? Was het niet de aansturing NAAR die bobine die onderbroken was (is). ?
kaleido 1 (1660) PRO, 9 jaar geleden
Ralf dat was mijn volgende vraag !
Kabel controleren cq stekker.
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
De bobine is helemaal open gescheurd die was zeker kapot
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
De kabel kan ik nog wel even controleren dat heb ik nog niet gedaan
MJ (0) PRO, 9 jaar geleden
Check ook de andere bobines en bougies. Penbobines liefst van hetzelfde merk zijn dus geen Beru en Bosch ect. door mekaar heen gebruiken. Ik heb uit tweede hand gehoord dat een defecte bobine ook een kapotte DME kan veroorzaken. Uitlezen is sowieso een goed idee als de storing op de cil 5 blijft.
primera p11 (0), 9 jaar geleden
Vlogens mij word door de BMW dealer de complete bobine rij vervangen en de boel ge update.
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
Als je dme kapot is kan je hem dan zo vervangen
MJ (0) PRO, 9 jaar geleden
Nee, een nieuwe virgin vanaf BMW moet gecodeerd worden met de VIN en sleutelcode. Een tweedehands werkt alleen als er ook de EWS module en sleutel(chip) wordt bijgeleverd.
Eerst uitlezen en checken of inderdaad de DME kapot is. Ook alle bougies bekijken en testen of ze goed zijn.
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
Oke dedankt dit is er met de bobine gebeurd
[url=http://postimg.org/image/ucz58bycj/][img]http://s13.postimg.org/ucz58bycj/image.j...[/img][/url]
[url=http://postimg.org/image/r4unvac2r/][img]http://s13.postimg.org/r4unvac2r/image.j...[/img][/url]
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
Ik heb nu alles gedaan het probleem blijf het zelfde bougie van de 2 cilinder geeft geen vonk
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Nogmaals; heb je een signaal op de bobine van de tweede cilinder?? Bobine vernieuwd. De bedrading heb je nagekeken. Stekker uitgesloten van storing. Bougies vervangen. Overige cilinders OK ?????
Wat bedoel je met; " ik heb alles gedaan"....... ?
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
Draadboom van de aansturing naar de bobine door gemeten bobines vervangen en bougies ik denk dat het aan de dme ligt
Ralf_Jensen (0) PRO, 9 jaar geleden
Heb je een gemeten signaal op de tweede cilinder ?
MJ (0) PRO, 9 jaar geleden
De draadboom naar de injector gaat zelden kapot maar je kan wel de draden Ohms doormeten vanaf de DME aansluitstekker t/m de betreffende bobine. Je zal wel geen scope hebben om de puls op de bobine zelf te kunnen meten? De DME heeft ook de mogelijkheid om een of meer bobines uit te zetten. Dat gebeurt als er iets aan de inspuiting mankeert. Dan zou nl. de katalysator schade kunnen oplopen. de DME schakelt een injector uit als geen vonk op de betreffende cilinder verschijnt.
edit dat was net andersom
Daanb050 (0), 9 jaar geleden
Ik heb mijn dme opgestuurd naar A-C tronics om te testen en te repareren als het nodig is duurt een week dat ik hem weer heb even afwachten de reactie komt nog Gr
Daanb050 (0), 8 jaar geleden
Ik heb mijn MDE terug. Die blijkt kapot te wezen is weer gerepareerd direct 6 nieuwe bobines gekocht en loopt gelukkig op 6 cilinders Gr