close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

BMW 5-serie Touring 2010: Brandstof probleem

Bouwjaar: 2010, Brandstof: Diesel, Transmissie: Automaat, Motorcode: N47D20C, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 135

Sinds enige tijd hebben we problemen met onze BMW.

Auto stottert licht bij het optrekken met zowel koude als warme motor, bij warme motor meer als koude.
We hebben inmiddels het volgende gedaan:
- Brandstofpomp in de tank vervangen
- Brandstof filter vervangen
- 4 nieuwe injectoren geplaatst
- Sensor op de druk rail vervangen, echter werd het probleem daardoor erger.
- Leidingen van voor tot achter gespoeld.
- Hoge druk pomp gecontroleerd en in goede staat

We krijgen met het uitlezen van Delphi 2 foutcodes die constant terug komen n.l.
26D200 Drukcontrole Brandstoftoevoer: Benzinepomp voor invoer hoogspanning voor de druk toevoerstroom
26CF00 Drukcontrole Brandstoftoevoer: Lage druk brandstof toevoer / positieve regelveranderingen

Tevens heeft hij tot wij de injectoren hebben vervangen regelmatig de melding gegeven in de IDrive: "Aandrijving - beheerst voortrijden - volle aandrijvingskracht niet beschikbaar. Door uw service partner laten nakijken". Deze melding is hierna (nog) niet teruggekomen.

We zien langzaam het licht niet meer aan het einde van de tunnel. We weten niet meer waar we het nog verder moeten gaan zoeken. Iemand ideeën die ons weer op weg kunnen helpen?

*Auto is getuned maar voordat wij deze in bezit kregen, eerste maanden geen problemen gehad*
Michelle

Geplaatst door

miicchhellee (0)

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch zou ik em eerst eens laten voorzien van de laatste originele software, om alles uit te sluiten.

Jij bedoeld van de Tuning? want eigenlijk wisten we niet dat die getuned was, zijn we ook via via op internet achter gekomen dus geen idee wat en waar helaas

Bij de dealer de laatste originele software laten plaatsen.

Gaat dat ook zomaar met DPF eruit en vermoedelijk EGR?
Zou het echt zomaar kunnen dat de tuning 'ineens' voor deze problemen kan zorgen?

ik weet niet hoe deze garage/monteur te werk is gegaan.

maar ik zou kijken hoe die foutcodes komen adhv live data (en setpoint datapids) evt freeze frame data rondom die brandstof toevoer foutcodes....
vandaar uit verder kijken...(of test met osciloscoop uitbreiden). Code vertaling is mij niet helemaal duidelijk...

maar tuning en icm dpf en egr deletes zijn wel weer variabelen, de ene tuning (file) is de andere niet zullen we maar zeggen...

Ehombie 265
badge

2 jaar

Dat is inderdaad de volgende stap om live data te laten te laten uitlezen, maar ik dacht, misschien heeft ooit dit iemand eerder gezien en kon ons de tip geven wat we over het hoofd zagen.

De monteur zijn we gewoon zelf haha

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je BMW 5-serie of stel zelf een nieuwe vraag.